bygga köldridå av mattor?

Sv: bygga köldridå av mattor?

Ingen köldridå... men ett stall jag stod i förut så hängde vi upp en matta framför en dragig dörr. Det blev mycket mindre drag.

okej för det blåser in en del snö och regn i ligghallen.. ja hade en tanke att hänga upp mattor i båda ingångar med lämna en halvmeter i mitten? Så att dom kan komma in utan obehag.. de borde väll minska iallafall?

Undrar bara vilken typ av matta som är bäst lämpad:confused:

Nackdelen med att hänga upp riktiga Mattor för ingångarna är att det blir fasligt mörkt inne.
Finns en genomskinlig plast som säljs på rulle, speciellt till att just isolera ligghallar på det sätt du behöver samt grossistaffärer med kylrum för ingångarna. Undrar var jag har sett det bara... Kolla med bygghandeln?

Finns köldridå att köpa på Granngården, nordpost.se, scandifarm.se Odalbutikerna har nog också.

Jag hade dammduk kvar efter det att vi byggt vår sköldpaddsdamm. Den kom väl till pass när jag behövde ett vinskydd för ena griskojans dörr. Klippte remsor och spikade fast med en list utanpå. Blev jättebra då duken är för tung för att blåsa runt vid minsta vindpust med tillräckligt smidig för att grisarna obehindrat ska kunna hoppa in och ut.

Liknande trådar

Anläggning Jag har flera mindre sommarhagar och kom inatt på att det hade varit väldigt praktiskt med en ligghall som var flyttbar. Vi har en...
Svar
7
· Visningar
743
Senast: nullo-modo
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Lars L
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 519
Senast: EZMK
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
2
Svar
29
· Visningar
3 135
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar