M
Miss_Laari
Jag funderar på att snickra ihop en liten hundgård själv, eller tar jag mig vatten över huvet?
Är ingen hejare med hammaren men envis som få!
Det jag funderar främst över är:
Storlek? Har 2 st vovvar, en JR och en Cairnterrier/JR. Vet att det finns lagar kring det här.
Ska man "gräva" ner gallret i marken? Ena vovven är en grävmaskin på 4 ben och jag är rädd hon skapar sig en flykt tunnel
Kostnad? Ungerfärligt 1000 eller 10,000?
Matrial? Var köper man bäst & billigast? Nät eller galler? Trä stomme, funkar det?
Någon som har egna erfarenheter, eller kanske en bild på hemmabygget?
Slutligen funderar jag på att bygga hundgården så hundarna fritt kan gå in och ut i vårt hus via en lucka i dörren. (köket har en liten dörr som vätter mot baksidan)
Bra eller dålig ide?
Alla tips & erfarenheter mottages tacksamt
Är ingen hejare med hammaren men envis som få!
Det jag funderar främst över är:
Storlek? Har 2 st vovvar, en JR och en Cairnterrier/JR. Vet att det finns lagar kring det här.
Ska man "gräva" ner gallret i marken? Ena vovven är en grävmaskin på 4 ben och jag är rädd hon skapar sig en flykt tunnel
Kostnad? Ungerfärligt 1000 eller 10,000?
Matrial? Var köper man bäst & billigast? Nät eller galler? Trä stomme, funkar det?
Någon som har egna erfarenheter, eller kanske en bild på hemmabygget?
Slutligen funderar jag på att bygga hundgården så hundarna fritt kan gå in och ut i vårt hus via en lucka i dörren. (köket har en liten dörr som vätter mot baksidan)
Bra eller dålig ide?
Alla tips & erfarenheter mottages tacksamt