Bygga egen lunchgrind

linnlarssonn

Trådstartare
Vet att jag har läst nån tråd här på buke som det fanns beskrivning i hur man bygger sin egen lunchgrind men hittar den inte nu :crazy:
Hänvisa gärna till den om det är någon som vet! :)

Iaf så har vi tänkt att bygga en lunchgrind då det inte funkar att ha fri tillgång på hö med tre tjockisar under vintern... Finns det någon som sitter på en beskrivning hur man kan göra och vad för material som behövs? Behöver en med två trådar då den ena pållen är en shettis med en hel rävlya bakom öronen ;)
 
Kan tyvärr inte hjälpa dig med hur man bygger en, men annars så finns det ju väldigt bra grindar att köpa. Om det är tänkt att man ska ha grinden en längre tid kan det ju faktiskt vara värt det, även fast det kostar en slant.

Den jag har är förvisso rätt simpel, så man borde kunna bygga en själv. Man drar upp den som en äggklocka, fäller upp en hake och sätter sätter grinden på haken. När haken släpper rullar grinden in sig själv.
 
Vad har du f grind?



,.
Kan tyvärr inte hjälpa dig med hur man bygger en, men annars så finns det ju väldigt bra grindar att köpa. Om det är tänkt att man ska ha grinden en längre tid kan det ju faktiskt vara värt det, även fast det kostar en slant.

Den jag har är förvisso rätt simpel, så man borde kunna bygga en själv. Man drar upp den som en äggklocka, fäller upp en hake och sätter sätter grinden på haken. När haken släpper rullar grinden in sig själv.
 
Jag har en Feed-X av modell G-15. Den är väldigt tyst och absolut inte våldsam när den släpper, som jag hört att andra lunchgrindar kan vara. Vet inte så mycket om deras andra modeller dock. Min funkar i alla fall super. Bara dra upp den på morgonen när man släpper ut hästen och hon får lunch i lämplig tid. :)
 
Okej.
Jag har kollat på deras G 112. Har en shettis och en d-ponny så jag måste ha både låg och hög tråd.


-
Jag har en Feed-X av modell G-15. Den är väldigt tyst och absolut inte våldsam när den släpper, som jag hört att andra lunchgrindar kan vara. Vet inte så mycket om deras andra modeller dock. Min funkar i alla fall super. Bara dra upp den på morgonen när man släpper ut hästen och hon får lunch i lämplig tid. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 744
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 740
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 931
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 476
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp