Bygga egen klösmöbel.

Svartfot

Trådstartare
Jag skulle vilja ge katterna nått bra att klättra o sova i. Eftersom många klösmöbler är så förbaskat dyra o jag behöver ett nytt projekt så funderar jag på om jag kan bygga en själv? Jag skulle vilja ha en påle som sträcker sig från golv till tak o som klarar att en ganska stor kastrerad hankatt klättrar i den. Så kasta ut era kreativa idéer o gärna bilder.

Sv: Bygga egen klösmöbel.

Min bror byggde själv. Han använde sig av restbitar av heltäckningsmatta som han fick av en mattfirma. Pålarna var av fyrkantig träbjälke 9,5 x 9,5 cm och 7 x 7 cm som man kan köpa i bygghandeln. Han köpte sisalrep i en stor rulle som han lindade pålarna med.
/KT

Tips till påle är att gå till en mattbutik och fråga efter rullarna som mattorna är rullade kring. Mattbutiker är i allmänhet väldigt bra för klösmöbelbyggare :)

Jag skulle vilja hitta nått sånt här som inte är tryck impregnerat.

120x140mm

08799140_534x534.jpg

alt.

95x95 mm

08795095_534x534.jpg

Senast ändrad:

Jag funderade på det, men jag vill kunna skruva fast hyllor trots att jag bara har en pelare. Går det på dem? Håller det även för en STOR katt?:D

Hur har ni löst fäst anordningen mot taket? Jag vill inte skruva fast den mot väggen utan kila fast den mellan golv o tak?

Jag funderade på det, men jag vill kunna skruva fast hyllor trots att jag bara har en pelare. Går det på dem? Håller det även för en STOR katt?:D

Hur har ni löst fäst anordningen mot taket? Jag vill inte skruva fast den mot väggen utan kila fast den mellan golv o tak?

Annars en STOR bottenplatta som balanserar upp!!!!

/KT

Gör som med köpepelare och dela pelaren och sätt hyllorna mellan. Håller fint även för en stor katt. Spånskivor som hyllor är nog billigast och kasnke hållbarast men tungt.

Gör den så hög som möjligt och fäst med vinkeljärn mot taket.

Fast jag vill inte skruva/borra i taket heller. Utan skruva fast den mot taket som en köpepelare. Men hur löser jag en sådan anordning?

Det finns smarta lösningar, vet bara inte riktigt vad dom heter... Gå till ett byggvaruhus och förklara hur du vill ha det.

Jag försökte skicka ett PM till dig men det gick inte att komma in på din profil :confused: Prova att skicka ett PM till mig så kan jag svara på det, om det går :laugh: Jag vill inte lägga ut länken här för jag kanske bryter mot någon regel då.

Jag verkar inte kunna skicka till dig heller? Måste vara sidan som buggar loss..:banana: ;)

Köpte mitt ca 190 höga för ca 700 inklusive frakt (leverans ända hem) på tyska E-bay. Finns massor där!

/megasus ska det vara...

Ja och nej. Jag tror att det är samma, men han hette nått annat när jag köpte. Eller så har jago tagit över hans sortiment.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har fyra stycken. En hane och tre honor. Är helt såld på rasen. De ger en sån otrolig kontakt och glädje. Klängiga och keliga och...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Vogue
·
Övr. Hund igår för nio år sedan så smet jag ut i diskrummet på mcdonalds i backaplan och struntade i att chefen gnällde över att man inte fick ha...
Svar
7
· Visningar
1 515
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama