S
shergar
Dags att skaffa en större och roligare bur till de små djuren, men de som finns på marknaden passar inte riktigt in i vår lägenhet så jag behöver tips från er.
Jag tänkte att vi skulle bygga vanliga hyllor (för t.ex. böcker) under själva buren, så bottenskiktet kommer upp en bit så det är lättare att rengöra.
Vad föreslår ni för bredd och höjd? Vilka material?
Vi har öppen planlösning, fyra meter i takhöjd, i den delen där buren ska stå men lite mer begränsat med plats när det gäller bredden. Men degusarna kommer ju i första hand, soffbordet behövs ju inte egentligen
Ni som har degus, hur ser era burar ut?
Vad har ni gjort för inredning i era burar?
Vi har ett metallhjul som ska flytta med till nya buren och flera olika plan samt grenar.
Vad tror ni om att ha ett tjockt rep som dom kan klättra på?
Alla tips är välkomna!
Jag tänkte att vi skulle bygga vanliga hyllor (för t.ex. böcker) under själva buren, så bottenskiktet kommer upp en bit så det är lättare att rengöra.
Vad föreslår ni för bredd och höjd? Vilka material?
Vi har öppen planlösning, fyra meter i takhöjd, i den delen där buren ska stå men lite mer begränsat med plats när det gäller bredden. Men degusarna kommer ju i första hand, soffbordet behövs ju inte egentligen
Ni som har degus, hur ser era burar ut?
Vad har ni gjort för inredning i era burar?
Vi har ett metallhjul som ska flytta med till nya buren och flera olika plan samt grenar.
Vad tror ni om att ha ett tjockt rep som dom kan klättra på?
Alla tips är välkomna!