BVad hjälper mest mot klåda..

My Horse and I

Trådstartare
behöver tips om ett bra ofarligt klådstillande medel som man kan ha i sol ...min häst har fått bett ev något det sitter runt och under svansen som stora ärtor och kliiiiiiiiiiar...Tackar:bow:

Sv: BVad hjälper mest mot klåda..

avs 14 är ett medel som är mkt bra

Ättiks- eller vinägervatten. (=salubrin) Osäker på doseringen dock, men det finns recept här på buke om du söker.

Jag brukar använda is-spray på myggbet och dyl när det inte finns sår utan bara svullnad/värme. Det brukar vara väldigt uppskattat.

Xylocanisalva. Den är bedövande och finns på apoteket. Går bra att använda på sig själv också.

Aloe Vera är väldigt bra mot klåda, mm.

:)

Liknande trådar

Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka