Butet dressyr vs Tolga dressyr??

lille skutt

Trådstartare
Har fått ut i djungeln igen för att hitta oss en passande dressyr sadel.
Hade hemma ett gäng olika märken och provade.
De vi provade var
Albion SLK W
Amerigo Cortina +1,5
Equipe Hybrid +0,5
Childeric w
Spalding bom 3
Butet bomvidd 3 om jag fattade rätt
av dessa så låg klart Buteten bäst och föjlt av Equippen och Amerigon
Dock var det bara Buteten som hade vidden inne Childericen var alldeles för vid annars så låg även den bra im mitt tycke.

Har sneglat lite på Tolgas sadlar och gillar dem mer och mer har sökt lite här och förstått att Tolga liknar Butet och tom. är bättre enl. vissa.
Men hur är de i bommen?
Har inte lyckats hitta någon häromkring som saluför dem och vill inte chansa på att de ska passa honom.Vill ju gärna klämma och känna på dem med!:D
Så ni som har erfarenhet av dessa sadlarna fram med allt ni har att säga om dem!

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 324
Senast: ylvalill
·
Utrustning Hopp- eller dressyr spelar mindre roll - sadel får vara grön med rosa prickar bara den passar hästen... Jag har en...
2
Svar
30
· Visningar
7 434
Senast: bambam
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 979
Dressyr Hoppas ni inte är för trötta på sånnt här. Ska nog ka och kolla på ny sadel på semestern. Vet inte om min innoa ligger optimalt...
Svar
9
· Visningar
2 179
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka