Burträning?

Lenis

Trådstartare
Vilka här har kört med det/ har erfarenhet öht? Fick rådet att träna pinscherbebben att sitta i bur eftersom han förhoppningsvis ska ställas mycket, och då är det bra om han kan koppla av i buren. Sen har jag hört att det är rätt mkt vanligare med reglrätt burträning i ex England.

Har funderat lite på det, eftersom min lillkille verkar slappna av bra i den, kan det tänkas vara nåt att dra nytta av i ensamhetsträning etc?

Han är ett svårt fall att träna ensamhet med tror jag, för första veckan räckte det med att matte gick in i badrummet & tog en mycket snabb dusch för att husse skulle få torka både det ena & det andra utanför dörren :crazy: Och då var ändå husse= näst bästa personen- DÄR.
 
Sv: Burträning?

Selma fick vara i bur ibland när hon var liten. Kommer inte ihåg exakt hur vi gjorde, för vi växlade mellan "komposthage" och bur. Men hon tyckte om buren och låg ofta i den när den stod öppen. :)
 
Sv: Burträning?

Man vanjer hunden enklast fran nar den ar 7-8v valp.

Eftersom din ar aldre sa skulle jag ha buren oppen, badda mysigt, binda fast en kul leksak i den (sa han inte kan ta ut den utan maste leka med den darinne), ge honom mat i den...allt for att han ska associera buren med trevliga upplevelser. Sen kan du borja stanga buren men ff vara i samma rum, sen ga ut korta stunder som blir langre och langre osv.
 
Sv: Burträning?

jag tryckte in hunden i buren, stängde och lät honom vara där en stund. sedan var det inget problem med det mer. men han är rätt okänslig när det gäller sånt. till tiken sa jag "gå och lägg dig i buren" och så gjorde hon det. båda var vuxna när jag köpte bur.
 
Sv: Burträning?

Kör alltid med bur med valparna. När vapen har lekt som en tok kissat och är trött så erbjuder jag buren, och använder den som valpens platts. De vänjer sig fort och förknippar snart buren med en trygg och mysig platts och går själva i och lägger sig där när de är trötta. Men bara korta stunder i början så att de inte får nån obehaglig upplevelse av det sen.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 456
Senast: tanten
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 068
Senast: Migo
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 383
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 869
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp