Bulor efter klippning?

pinky

Trådstartare
Jag spårklippte Pinky igår kväll, och idag såg jag att hon hade fått några bulor på sidan an buken där jag klippt.

De är 4-5 st, inte stenhårda men inte heller mjuka, och den största är ca 2 cm i diam. Inga sår eller ömhet, utan helt släta.

Är det möjligt att det KAN det vara en reaktion i huden efter klippningen, eller är det något annat som har råkat dyka upp just precis nu? Någon som varit med om något liknande?

Sv: Bulor efter klippning?

Om de dök upp efter klippningen kan det vara en reaktion, jag har varit med om en pålle som klipptes sent och den fick en inflammation i hårsäckarna som utvecklade sig på det sättet. Det är det som kan vara risken när man klipper hästen sent, om den ev är på väg eller har börjat att fälla.

Sv: Bulor efter klippning?

:crazy: :crazy:

Jo, jag tyckte nog att det var i senaste laget, men klippmasknien har varit trasig halva vintern. Jag klippte nu så fort jag kunde när den kommit tillbaka...

Hon har dock inte börjat fälla än.
Jag återkommer när jag tittat på henne idag, om något har ändrat sig. :) Tack för ditt svar!

Liknande trådar

Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 655
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård En av medryttarna till den andra hästen i stallet (den som inte är min, alltså...;)) upptäckte igår att han hade massor av bulor i...
Svar
10
· Visningar
2 418
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 340
Senast: Tarantino
·
C
Hästvård Har köpt en äldre häst för ett halvårsedan. Han är jättekänslig i sin hud och är myggallergiker. Detta avhjälps med kortisontabletter...
Svar
5
· Visningar
783
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka