Por favor hjälp mig!
- Gör ni hela året i taget eller typ tre månader i taget?
- Om ni gör hela året på en gång: lämnar ni tomma sidor i mellan ibland ifall att ni vill flika in nåt mer?
- Hur ska man kunna veta exakt vad man kan tänkas behöva?
- Hur börjar jag?
- Efter att ha läst om tråden igen förstår jag att ni verkar göra liksom vecka för vecka. Men det måste ju bli jättestörigt..? Jag vill ju kunna bläddra fram och se hur veckor framöver ser ut. Eller är jag trög?
![]()
Jag gör ett uppslag för sex månader framåt där jag skriver i när det kommer hända något speciellt. Självklart kan man göra för 12 månader också! Sedan gör jag ett månadsuppslag åt gången med mer utrymme för planering än sexmånadersuppslaget. Jag gör nästa månadsuppslag när månaden börjar närma sig och för då bara över från min sexmånadersöversikt och kompletterar med jobbtider etc. Sedan gör jag veckouppslag. Då jag inte har något behov av att planera mer än en vecka i taget noggrant gör jag en vecka i taget, annars hade jag gjort fler. Resten jag har bokat in finns ju redan i de tidigare uppslagen för halvåret eller månaden så vill man ha en större överblick är det bara att kika där.
Jag lämnar inga tomma sidor eftersom jag ofta kommer på nya idéer på sidor jag vill göra. Så jag kör bara på på nästa sida eller uppslag. Decembers sammanfattning hamnade t.ex några sidor efter januaris kalenderuppslag. I början störde jag mig lite på sådant men nu bryr jag mig inte alls. Jag hittar utmärkt i min bok ändå.
Jag tror det bara är att köra igång och börja någonstans... Man kan inte veta exakt hur man vill ha allting utan mycket växer fram med tiden. Jag gjorde någon månad i ett "fulblock" jag hade hemma och sedan köpte jag en Leuchtturm som jag var rädd att skriva i och allt tog en evighet. Det blev lättare när jag gjort några misstag och jag insåg att det bara var att stryka över och gå vidare med livet.