Tack!
Utsikten gör sitt till där. Taget i... juli, helt underbart vackert där! Barnsligt kul att gå på gångbroarna!
Jamen meningen var att jag skulle till nyköping för att bukefalister tyckte det var en lagom stad och när jag tittade på bilder så såg det så fint ut (jag älskar staden fortfarande, favvis), och har stått på kö på lägenhet länge. Men så satte jag in en "depserat-annons" och fick hyra den här lägenheten och jag tänkte att jag inte hade mycket till val att hoppa fritt rakt ner för stupet just då för min hyresvärd ville att jag skulle flytta då han behövde gården igen. Bättre med en tvåa här än en akutlägenhet av soc. i Höör
Egentligen tyckte jag staden verkade tråkig första gången jag var här. Inget speciellt. Men nu... ja, jag stannar här, blir inte Nyköping på några år om jag kan undvika det! Nyköping kändes hemma redan första gången jag var där, men hemma här har vuxit sig starkt under den här tiden här.
Jag tröttnade på skåne, på det platta, på åkrar och på mytcket. På min familj som höll på att ta knäcken på mig till slut. De är inte som jag och jag kände mig inte hemma som medlem i deras familj. Och trots att jag faktiskt inte rest något och knappt varit i Sverige, så tycker jag om det och har alltid tittat längtansfullt när jag sett SJtåg rullat i väg. Godstågen skulle jag vilja köra, det verkar så kul, så jag har liksom alltid haft en längtan Bort från vad jag haft.
Jag har aldrig varit i Dalarna. Tror jag. Om man inte åker igenom det med tåg när man ska till Umeå
Men det snöar väl massor i Dalarna??? Jag är ju skåning från början, vi har ju ingen snö där nere