Budgetbokstäver

Fiorano

Trådstartare
När vår ridbana tinar fram tänkte jag göra lite snyggt på vår dressyrbana. Den har vi på ena delen av en stor ridbana, så ena långsidan är sas öppen. Tänkte dels måla lite bommar vita och lägga på pottor (de kommer stå med visst mellanrum) som ett enkelt dressyrstaket.och så vill jag fixa nåt snyggt sätt att ha bokstäverna uppe. Drömmen är dom där fina höga blocken med bokstav på som det går att sätta en blomma på. Men dom är skitdyra. Någon som har gjort något eget hemmabygge för att få fina bokstäver?

Jag funderar på att köpa billiga pallar på Ikea (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00246196/) och sätta fast bokstaven på benen och sen sätta en blomma uppe på. Vad tror ni om det?

Kom gärna med förslag och visa hur ni har gjort!

@Fiorano Jag tänker en liten bit regel (längd och tjocklek är ju valfritt), ett brädkryss under, måla vitt och fäst bokstaven på regeln. En blomma uppe på eller vid sidan om. Men det kanske inte är tillräckligt snyggt? :)

Du kan sätta bokstäver på koner också, det är ju enkelt om än inte lika snyggt.

Det finns ju plastkrukor på fot som du kan ha blommor planterade i, göra skyltar av en träpinne och en platta och sätta den pinnen i blomsterplanteringen.

Annars, om du absolut vill kunna sätta blommor på bokstavsklossar hade jag gjort kuber av någon slags skivor och med reglar i hörnen att skruva i (på insidan då alltså).

Måste du ha bokstäver eller räcker det med markeringar? Vi har valt att sätta en solcellslampa vid varje bokstav, det är snyggt och effektivt.

När vår ridbana tinar fram tänkte jag göra lite snyggt på vår dressyrbana. Den har vi på ena delen av en stor ridbana, så ena långsidan är sas öppen. Tänkte dels måla lite bommar vita och lägga på pottor (de kommer stå med visst mellanrum) som ett enkelt dressyrstaket.och så vill jag fixa nåt snyggt sätt att ha bokstäverna uppe. Drömmen är dom där fina höga blocken med bokstav på som det går att sätta en blomma på. Men dom är skitdyra. Någon som har gjort något eget hemmabygge för att få fina bokstäver?

Jag funderar på att köpa billiga pallar på Ikea (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00246196/) och sätta fast bokstaven på benen och sen sätta en blomma uppe på. Vad tror ni om det?

Såna där i metall då?

jag skulle nog skriva ut och laminera och sen häfta fast på en eller två pinnar.. Kanske inte så snyggt men nog billigt i alla fall.

jag skulle nog skriva ut och laminera och sen häfta fast på en eller två pinnar.. Kanske inte så snyggt men nog billigt i alla fall.
Det räcker att det blåser någon dag så är lamineringen trasig dessvärre - även om man sätter den på en rejäl bakgrund. När jag hade staket skrev jag bokstäver på glasslock, de höll i något år.

Vad sägs om fyrkantiga blomlådor. Det borde ju gå att spraymålla bokstäver på med hjälp av chabloner ch sedan plantera blommor i lådorna då, förstås.

Jag köpte papperskorgar på IKEA, borrade hål på ett par sidor, skrev bokstäverna med märkpenna, fyllde dem med jord och planterade penséer i dem. I och med att jag borrade hålen blev de självvattnande och eftersom det är jord i så blåser de inte omkull.

Jag köpte papperskorgar på IKEA, borrade hål på ett par sidor, skrev bokstäverna med märkpenna, fyllde dem med jord och planterade penséer i dem. I och med att jag borrade hålen blev de självvattnande och eftersom det är jord i så blåser de inte omkull.
Låter fint! Har du bild?

Låter enkelt och snyggt! Vilken sorts papperskorg? Sitter och kikar lite till vår gräsbana här hemma.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka