Bucas Smartex all in one/Unghäst

kitty79

Trådstartare
Jag kan inte bestämma mig , köpte ett Bucas smartex all in one till frieser unghästen 2 ½ år gammal . Då han ska gå i lösdrift hela vintern.

Mitt stora huvudbry är storleken ,, köpte ett 140 cm . Och det sitter bra , väldigt bra , tror jag :crazy: Tycker att det är svårt att avgöra ( Har inte hållt på så mycket med täcken förut :o)

Hur som helst ,hörde med butiken om jag inte skulle gå upp en sorlek till 145 , för att han skulle ha lite och växa i . Blev avrådd till det , det kunde då bli så stort att det kasade på honom med skav som följd.

140 täcket slutar ..där rumpan slutar så det ser bra ut , någon el/ några cm över , och jag får in en hand mellan bog och täcke (2 cm ca alltså) .

Hur hade ni gjort ? Förstår ju att det är en jättesvår fråga att svara på utan att se hästen med täcke på ;) Men ändå ...

Sv: Bucas Smartex all in one/Unghäst

Tja, min pålle har 145 i regntäcket bucas smartex rain, men hans övergångstäcke, bucas smartex medium är i 155, det är ju långt, men han får inte skav. (och han om någon ser ut som en skavnisse utav alla täcken förutom bucas.) så jag hade tagit det i 145.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 512
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals... 2
Svar
35
· Visningar
4 088
Utrustning Jag har precis fått raka hela min häst pga regnskållor. Köpte i samband med detta ett bucas smartex extra täcke á 300g. Dels för att det...
Svar
7
· Visningar
1 417
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka