Bryr sig bilprovningen om det här?

Alexandra_W

Trådstartare
Skyddsglaset på ena sidomarkeringslyktan på hästtransporten är trasigt. Det har spruckit och lite bitar är borta vid fästet. I övrigt är glaset intakt.

Slår bilprovningen ner på det? När ingen av sidomarkeringslyktorna lös alls, då fick jag en etta. Det kan jag ta för det här, men ingen jäkla tvåa för en sån grej.

Att jag inte bara byter det beror på att det är nästan lika svårt hitta ett sånt glas som att få sol på midsommar...

Skyddsglaset på ena sidomarkeringslyktan på hästtransporten är trasigt. Det har spruckit och lite bitar är borta vid fästet. I övrigt är glaset intakt.

Slår bilprovningen ner på det? När ingen av sidomarkeringslyktorna lös alls, då fick jag en etta. Det kan jag ta för det här, men ingen jäkla tvåa för en sån grej.

Att jag inte bara byter det beror på att det är nästan lika svårt hitta ett sånt glas som att få sol på midsommar...
Om lyktan funkar så ska det inte vara ngr problem.

Men, för att hindra att fukt o smuts kommer in i lamphuset så kan du tejpa igen skadan med genomskinlig tejp.

Ta en tur inom Swedol, de har glas och lyktor till nästan allt som finns på marknaden.

Ta en tur inom Swedol, de har glas och lyktor till nästan allt som finns på marknaden.

Utom den här, det var när de inte fick fram en som jag insåg att det var ungefär lika lätt som sol på midsommar ;) Men ska ta och byta ut båda två sen, men tror inte jag kommer idas få tummen ur innan besiktningen

Låter ytterst märkligt om du skulle få en tvåa för det. Jag fick en etta på ett trasigt bromsljus och det borde ju vara "värre".

Låter ytterst märkligt om du skulle få en tvåa för det. Jag fick en etta på ett trasigt bromsljus och det borde ju vara "värre".

Ja, och iom jag fick en etta när inget av dem lyste alls (och jag utbrast "ska de det, jag trodde det bara var reflexer" ;)) så borde jag ju inte kunna få en tvåa när de lyser fint och synligt men glaset är sönder i fästet och kanske 1 cm närmast fästet (det blir en en cm glipa på stället det är sönder). Men skulle ju kännas himla surt OM man fick en tvåa och blev tvungen att ombesiktiga för en sån grej.

Ni måste ha haft en otrolig tur med besiktningsman, för trasigt/ej fungerande ljus är per automatik en tvåa enligt reglerna.

Om glaset är sprucket så att det lyser vitt igenom sprickan är det också en 2a, annars en etta som skal fixas inom rimlig tid.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka