Brunstar nu??? *Alex väldigt förvirrad*

Sv: Brunstar nu??? *Alex väldigt förvirrad*

Alexandra_W skrev:
De heter inte samma sak. Hingsten du tittat på heter Enzahi. Min valack heter Vision Enzahi. Gissa vem som är hans pappa? :angel:

Så de heter inte alls samma sak. Men det är ju ganska poppis inom arabaveln att döpa till t ex 'Bint [mammans namn]' eller [Namn] ibn [pappas namn]'.

Men min valack (Vision Enzahi) är alltså E: Enzahi, hingsten du hittat sida på.

Ja..jag såg ju det...men visst var det lätt att ta miste? Det var ju samma stavning också :crazy:
 
Sv: Brunstar nu??? *Alex väldigt förvirrad*

Klart det är samma stavning efersom Enzahi i valackens namn är från pappa =)

Däremot är de väldigt lika, jag hoppade verkligen till när jag var ner och hälsade på hingsten (för många år sen nu) och första tanken innan hjärnan han med var 'vad fan gör Vision här???' *s* Exakt samma huvud.
 
Sv: Brunstar nu??? *Alex väldigt förvirrad*

Alexandra_W skrev:
Klart det är samma stavning efersom Enzahi i valackens namn är från pappa =)

Däremot är de väldigt lika, jag hoppade verkligen till när jag var ner och hälsade på hingsten (för många år sen nu) och första tanken innan hjärnan han med var 'vad fan gör Vision här???' *s* Exakt samma huvud.

Ja, det kan jag förstå :) Själv letar jag mig förtvivlad efter mitt stos mamma. Hon hette Camidia. Vi är tre stycken som har avkommor efter henne som har letat och letat men ingen hittar någon information :crazy: Skulle så gärna ha viljat veta någonting om henne.
 
Sv: Brunstar nu??? *Alex väldigt förvirrad*

Är det en arab så är det väl bara att höra med arabregistraturen om vem som står som registrerad ägare? Eller vem som var senast registrerad ägare om hon är död. Och få namn, adress och telefonnummer och kontakta den? ARAB lämnar ju ut det på förfrågan. Eller har du provat det menar du och får inte tag på registrerad ägare? Prova med någon av tidigare reg ägare då om sådana finns?
 
Sv: Brunstar nu??? *Alex väldigt förvirrad*

Alexandra_W skrev:
Är det en arab så är det väl bara att höra med arabregistraturen om vem som står som registrerad ägare? Eller vem som var senast registrerad ägare om hon är död. Och få namn, adress och telefonnummer och kontakta den? ARAB lämnar ju ut det på förfrågan. Eller har du provat det menar du och får inte tag på registrerad ägare? Prova med någon av tidigare reg ägare då om sådana finns?

Vi är som sagt tre stycken ägare av avkommor efter henne. ARAB vet ingenting. Uppfödaren Royal Sweden Arabians vet inget dom heller. Allt är en enda stor gåta:confused: Död vet vi att hon är, men hennes liv innan döden?
 
Sv: Brunstar nu??? *Alex väldigt förvirrad*

Jag sa att mitt sto lurades förut... Glöm det, hon luras fortfarande! Efter att ha betäckt 2 gånger och hon har varit i brunst i 4 dagar, så högbrunstade hon idag när jag var upp till stallet! :eek: Hingsten åkte hem i morse... :( Fattar inte, hon brukar inte ha långa brunster (inte när hon blev igångsprutad förra året heller) och hon har ju stått för hingsten två gånger under helgen - varför brunstar hon som en tok NU för?! Kan inte få ut veterinär för att ultraljuda med så kort varsel, så jag vet inte om hon har släppt ägget ännu eller inte. Och någon mer betäckning går inte att genomföra heller... Finns det ens någon anledning att tro att betäckningarna kan ha tagit? Har ju hört att spermier kan leva i flera dagar i livmodern, men hur pigga är dem efter 1-2 dagar på en skala? Blev så besviken, efter att ha krånglat med hingst och betäckningar i 9 dagar så verkar det vara i onödan i alla fall...? Finns det någon som har nåt positivt att säga om saken? Någon sista strimma hopp? Någon? Vem som helst? *åh, suck*
 

Liknande trådar

Avel Mitt sto har aldrig innan visat brunst, hon sprutades därför igång för att komma in en cykel. Den sprutade brunsten visade hon lite...
Svar
8
· Visningar
1 498
Senast: chap13
·
Avel Jag får nog försöka ge Kele någon instruktionsbok för hur man ska bete sig när man är dräktig, för hon har uppernbarligen ingen koll...
Svar
15
· Visningar
6 596
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp