Shaggy
Trådstartare
Förra torsdagen insåg jag att madam häst inte vill träna den här säsongen och beslutade mig för att återgå till ursprungsplanen som var betäckning. På fredagen (midsommarafton) kollade jag slemhinnorna och de var helt normala så jag konstaterade att hon inte var i brunst. På lördagen var hon rödare i slemhinnorna och var fastare i slidöppningen. mintanke var ju att brunst var på gång. På lördagen red jag iväg till hingsten ("grannens" hingst men jag tror verkligen han är rätt till min dam). Hon gick inte i brunst och har fortfarande inte gjort det (går i hagen bredvid hingsten).
Kan stona låsa sig på något sätt stax innan brunsten. Jag har ingen aning om när hon brunstade sist men midsommardagen fanns det tydliga tecken på att brunst var på gång och nu finns det ingenting som tyder på det.
Kan stona låsa sig på något sätt stax innan brunsten. Jag har ingen aning om när hon brunstade sist men midsommardagen fanns det tydliga tecken på att brunst var på gång och nu finns det ingenting som tyder på det.