Brunst, ej dräktig men mjölk i juvret..

Shibalina

Trådstartare
Mitt sto är i brunst just nu. Borde var i högbrunst idag då brunsten började i onsdags. Hon är rodnad i slemhinnan som också har röda strimmor. Dessutom "blinkar" hon och är annorlunda i humöret. Brunsten är m a o tydlig. Men hon har de senaste dagarna varit svullen framför juvret och nu idag kan jag mjölka ut mjölk också. Vad betyder detta? Är hon skendräktig? Finns ingen möjlighet att hon verkligen är dräktig. Tanken är dessutom att hon ska semineras i nästa brunst. Hon har haft två föl tidigare och både dräktighet, förlossning och moderskap har då gått ua. Tidigare denna säsong har hon varit rytmisk i sitt brunstbeteende och visat brunst var 20 dag och ca 5 dagar varje gång. Nu kom brunsten dels senare (ca 25 dagar från förra) och nu har hon alltså också mjölk i juvret. Ska tillägga att jag sett detta (att hon satt juver) hos henne någon gång tidigare, dock inte denna säsong. Betyder det här att hon inte har ägglossningar?? Tacksam om någon kan komma med råd..
Irja
 
Sv: Brunst, ej dräktig men mjölk i juvret..

ja skendräktig är hon. hade en häst som var precis desamma som din. tog tom ut vet för att kolla att hon inte var dräktig. när brunsten var över så sluta hon produsera mjölk oxå.
 
Sv: Brunst, ej dräktig men mjölk i juvret..

Tack för svar! Ja, men frågan är om det här påverkar hennes möjligheter att bli dräktig vid seminering i nästa brunst?
 
Sv: Brunst, ej dräktig men mjölk i juvret..

Hejsan! Min systers häst får oxå "häxmjölk" när hon brunstar. Vi betäckte henne för första gången när hon var 14 år och hon tog sig på första försöket, så henne påverkade det iaf inte.
 
Sv: Brunst, ej dräktig men mjölk i juvret..

Tack för svar! Det låter trösterikt, verkligen! Det är alltså detta som betyder häxmjölk, ja:idea:. Det uttrycket känner jag igen. Hon ska semineras med fryst semin så jag är väldigt mån om att hon verkligen är fertil.
Hälsning Irja
 
Sv: Brunst, ej dräktig men mjölk i juvret..

Visste att du inte behövde vara orolig Irja;) Snart är de betäckta // Maggan
 
Sv: Brunst, ej dräktig men mjölk i juvret..

Hoppas du har rätt! Börjar gå mig på nerverna detta brunstkontrollerande!:)
 
Senast ändrad:
Sv: Brunst, ej dräktig men mjölk i juvret..

Det är inte alls ovanligt att även körtlarna i juvret påverkas hormonellt under brunst. Det är säkert inget fel på ditt sto.
Lycka till!
 
Sv: Brunst, ej dräktig men mjölk i juvret..

Hej!

Märkte detta under en brunst på min häst i januari, ena spenen lite svullen och hade mjölk, blev lite orolig då denna häst haft juverinflammation en gång så smörjde in med kamfersalva några dagar och rörde inte mer i juvret och efter det har det inte återkommit, samma här, två dräktigheter innan som fortlöpt ua. Är inte oroad över det hon har haft samma brunstintervaller både före och efter så jag tror det är lugnt...

Mvh Johanna
 
Sv: Brunst, ej dräktig men mjölk i juvret..

Känner mig nu betydligt lugnare! Tack! Jag har heller inte vågat röra mer i juvret då jag ju inte vill stimulera till ytterligare mjölkproduktion. Borde kanske smörja jag med? Så nu räknar jag ca tre veckor fram från i onsdags, då brunsten började, och åker då iväg till seminstationen. Mjölk eller ej..

Till Maggan: hur ska det här sluta när vi är nojjiga redan..:crazy: Betäckningen är kvar och hela dräktigheten med.. För att inte snacka om förlossning och föltid- om vi nu kommer så långt..
 
Sv: Brunst, ej dräktig men mjölk i juvret..

Tack! Hon känns faktiskt som en "hormonell bomb" just nu:). Så hoppas det inte inverkar negativt på fertiliteten..
 

Liknande trådar

Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 379
Senast: Lyxzen
·
Hundhälsa Jag har för ca en månad sen tagit över en liten dvärg pinscher tjej. Hon fyller tio i Oktober. Hon har ett väldigt konstigt beteende när...
2
Svar
23
· Visningar
5 583
Senast: Kakis
·
Avel Hej, jag har ett shettissto som gick på fribetäckning maj-september förra året. En anledning till att hon fick gå kvar så länge var att...
Svar
8
· Visningar
3 196
Senast: Zuzzi
·
S
Avel Låter som en helkorkad fråga, men jag har ett ponnysto som jag köpte för några månader sen. Förra ägaren garanterade att hon inte var...
Svar
6
· Visningar
5 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp