Brunch i Sthlm!

R

Raderad medlem 6459

Kära bukefalister, jag behöver hjälp. Finns det nåt bra brunchställe ni kan tipsa om, i Sthlm, som dessutom har öppet en fredag redan för brunch? Eller för världens supergodaste brunchaktiga lunch? Jag har noll koll och vill verkligen gå till nåt mysigt ställe med suverän brunch/lunch!

Jag hade nog satsat på en trevlig lunchbuffé istället! Just brunch kan vara svårt att hitta på fredagar tyvärr. Hermans vegetariska trädgårdscafé försöker jag alltid besöka när jag är i Stockholm, de öppnar sin lunchbuffé kl 11 på vardagar. Ibland har de olika teman så kolla veckomenyn på deras hemsida först :)
Annars kanske något hotell med sen frukostbuffé?

Kära bukefalister, jag behöver hjälp. Finns det nåt bra brunchställe ni kan tipsa om, i Sthlm, som dessutom har öppet en fredag redan för brunch? Eller för världens supergodaste brunchaktiga lunch? Jag har noll koll och vill verkligen gå till nåt mysigt ställe med suverän brunch/lunch!
Måste det vara vara fredag?
Jag vet många bra ställen men det är bara öppet helger.

Ja, tyvärr är det en fredag som gäller. Verkar svårt :(.

Suverän hotellfrukost eller lunch funkar förvisso också!

Kan du tänka dig frukost så skulle jag säga Grand Hotel. Brukar parkera mig där och köra det enorma tabberaset (så pass att folk troligen tror att jag inte sett mat på några år).

Kan du tänka dig frukost så skulle jag säga Grand Hotel. Brukar parkera mig där och köra det enorma tabberaset (så pass att folk troligen tror att jag aldrig sett mat på några år).
Ja, jag kikade på Grand faktiskt. Det är bra där alltså? Det enda som talar emot det är att frukosten stänger 10:30 (?!?). Jag är inte människa vid den tiden.

Ja, jag kikade på Grand faktiskt. Det är bra där alltså? Det enda som talar emot det är att frukosten stänger 10:30 (?!?). Jag är inte människa vid den tiden.

Ja den är riktigt bra! Mastig och med massa delikatesser!
De flesta frukosthak stänger nog vid ungefär samma tid på vardagar tyvärr... Sen bommar de ju inte igen 10.30 men vaknar du då kan det ju bli lite stressigt ;)

Blir så stressad av miljön på Sirap. Varning för stor andel latte-mammor med tillhörande skrikande avkommor.
Ok käk men inget utöver liksom. Hög ljudvolym (lokalen har katastrofal akustik), stressad personal och ofta kö.
Inget ställe jag frivilligt skulle tillbringa en ledig förmiddag på.

Jag hade hellre satt mig i lugn och ro på tex Wienercafét. Brukar ha morgonmöte där ibland och det är lugnt och skönt

Jag hade nog satsat på en trevlig lunchbuffé istället! Just brunch kan vara svårt att hitta på fredagar tyvärr. Hermans vegetariska trädgårdscafé försöker jag alltid besöka när jag är i Stockholm, de öppnar sin lunchbuffé kl 11 på vardagar. Ibland har de olika teman så kolla veckomenyn på deras hemsida först :)
Annars kanske något hotell med sen frukostbuffé?
Men VLMF, jag har inte ens sett din post! Gud, jag ber om ursäkt om det sett ut som att jag totalignorerat det du skrev.

Jättetack för tipset! Jag ska kika runt lite och försöka hitta nåt som passar oss. I och med att dejten är vegetarian skulle nog ditt tips sitta fint.

@tornblomma Skrikande avkommor är förvisso inte min grej men jag har nog lite högre toleransnivå än du har tror jag :D.

Liknande trådar

Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 753
Senast: sjoberga
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 351
Senast: Sel
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 155
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar