Bruna stövlar till dressyr?

Zofie

Trådstartare
Blev lite osäker. Det är nämligen så att jag nyss köpt en brun sadel, och skulle vilja ha bruna stövlar till. Men får man tävla dressyr i bruna stövlar? Bara en liten tanke sådär, eftersom det är rätt hårda regler vad gäller utrustningen. Lite töligt om man köper ett par stövlar och sen får man inte rida i dom :p

Är det nån som har tips på fina bruna stövlar så får ni gärna skriva ut det också ;)

Sv: Bruna stövlar till dressyr?

Ja det får man. Men har aldrig sett någon göra det. :p Däremot rider dom flesta stora (Jan Brink och Anky v G. tex) med bruna stövlar till vardags.

Har själv bruna stövlar (mellan/rödbruna) men om det blir nåt seriöst tävlande i framtiden så ska jag köpa mörkt mörkt bruna av samma märke.
De Niro stövlar har jag. www.denirobootco.com
Underbara stövlar, ger jättebra stöd utan att vara stela och obekväma. :love:

Här är en bild på mina som jag har nu och en på dom mörkbruna som jag är sugen på att köpa. :d

IMG_0418.jpg

Immagine047.jpg

Sv: Bruna stövlar till dressyr?

De mörkbruna var superläckra. Skulle nog passa min sadel, fast jag har en unghäst som fyller 4 nästa år så jag kommer troligtvis inte ha kvar den sadeln länge till.

Vad kostade dina stövlar? Köpte du dem från hemsidan? Blev det rätt med storlek?
De ser jäkligt sköna ut.

Btw,jag trodde du tävlade. Är det inte du på din avatar?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 275
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka