brun dressyrutrustning!

silversvart

Trådstartare
Hejsan!

jag tänkte börja tävla lite lokalt i dressyr me min pålle i år är annars hoppryttare, men iaf tänkte införskaffa en dressyrsadel o ett snyggt dressyrträns med bred nosgrimma:)

Har en brun hoppsadel och hästen passar så bra i brunt så jag funderar på om jag ska ha brun dressyrsadel också, eller vad e snyggast? ska man ha en klassisk svart eller köra på brunt.

Fram me bilder på snygg brun dressyrutrustning nu ;) och just det vad ska man ha för färg på kavaj o hjälm till de bruna?

Såhär ser min lilla häst ut

71801.jpg

Sv: brun dressyrutrustning!

BRUN måste du ju ha! ;)
Jag älskar ju brunt, men också som du säger din häst är ju så jättesnygg i det så därför tycker ajg att du ska ha brunt även i dressyr.
Har tyvärr inga bilder att visa på nåt, men hoppas att de massor här på! (ska själv köpa om ett tag)

Jag måste bara fråga, vart har du köpt det tränset/märke?
Tycker också att du ska satsa på brunt, mkt fint på din häst!:d

jag hävlade dressyr på min ponny och då hade jag brunt :) jag tycker att brunt är mcket snyggare:angel: plus att man skilljer sej lite från mängden. Till de bruna har jagvanlig svart pickeur kavaj och en svart hjälm ;) snyggt enligt mej :cool:

Eftersom att du har en skimmel så är det ju solklart att du ska ha BRUNT! :D
Jag har brunt på allt! Varesig hästen är brun eller skäck..!

På denna bilden är kavajen tyvärr mörkblå men annars så är det vilket som tycker jag, svart eller mörkblå.. Annars är det snyggt det grå kavaj på skimmel, lite väl hopp men snyggt till brun utrustning! :)
25745238.jpg

Den omatchande människan är inte jag :D
26237290.jpg

det var ju jätte snyggt med blå kavaj till, har en blå redan så då fortsätter jag ha den :)

de blir nog en ny hjälm till, båda mina e sånna 2 färgade eurolite ena brun o beige o andra svart o grå med ventilation på så de passa nog inte så bra i dressyr :p

hehe, jag har tävlat i min väldigt ventilerade hjälm.. har fått höra att det är snyggt.. men skulle inte falla mig in att ha den på annat än lokal dressyr :)

Men jag tror i alla fall att det blir super snyggt med brunt och blå kavaj :) Vi måste få bilder sen då..?

ja men de dröjer innan tävlingen är men då kan jag lägga upp bilder :)

den är inte förän 26.e april o de blir våran allra första lokala tävling bäbis e bara 6 år.

hon e hopphäst egentligen men jag tycker det är kul med dressyr också och sen tycker jag det är jätte bra att börja med att starta dressyr så kan hon vänja sig vid tävlingsmiljön utan massa läskiga hinder också:p

Oh är det en brun Bates Innova? (satt i en på Sharpman idag och vart lite kär tror jag hihi!) Snyggt var det på din fux iallafall, jag gillar inte när utrustningen syns mer än hästen liskom, och brunt är ju lite mindre 'starkt' på fuxar och skimmlar så tycker det passar bättre :)

nu har jag ingen bred bosgrimma på denna bild men brunt är allt i alla fall..
23536392.jpg

tycker gott att kavaj, hjälm, stövlar kan vara svarta.. så svårt att hitta allt i samma bruna färg.. så blir snyggare om de då är en annan färg..

Jajamen det är det :) Jätte härlig och väldigt fin brun på den. Är med dom små stöden, trivs utmärkt med den. Hade alltid svart utrustning till han förr men som du säger är brunt mkt mjukare. Fast jag har en mörkbrun och en brun häst oxå och dom är väldigt fina i brunt med :)

Nackdelen med brunt är att det finns så många olika nyanser och ofta svårt att hitta liknande nyanser. Sen tex som på scandinavium i helgen, fanns en massa fina svarta dressyrträns. Bara ett fåtal bruna, inga jag fastnade för. :(

Jag har bruna grejor :D
23204673.jpg

25241858.jpg

22832386.jpg

Svart kavaj funkar (har själv det) men dkulle nog vara snyggare med marinblå :) Absolut inte brun kavaj, inte för att det inte passar ihop, men brun hjälm elr kavaj är fult!

Mmm jag håller med, jag tycker de flesta hästar passar i mellanbruna nyanser liskom, men som du säger det enda är ju att hitta i samma på andra saker :(

Och sen är det ju hela saken vad för färg man ska ha på hjälm kavaj och stövlar till det, svart, blått och grått funkar tycker jag men vet itne vad jag ska välja! (jag gillar för många färger så har jättevårt att hålla mig till ett par stycken. Favoriterna är brun/rosa, brun/grått, brun/klarblå/marinblå. Så....det blir ju massa val man kan ta då på saker haha!)

Liknande trådar

Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Utrustning Hej, fick syn på en nosgrimma med vit fodring för ett riktigt fynd pris så jag blev bara tvungen att ta chansen. Problemet jag har nu är...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: iNHALE
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 461
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar