Bruksprovet 2025

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 81
  • Visningar Visningar 7 015
Det borde vara krav på att alla hingstar ska fotograferas på plats likadant ut samma vinkel och av samma fotograf. Så slipper man se dåliga bilder i hagar och allt vad det är. Jag vill se hovar ordentligt och inte nergrävda i gräs eller annat! Dessutom minskar det risken för att bilderna är lite väl manipulerade.

Någon som är på plats och tittar? Jag undrar vad ni tycker om skäcken. Såg väldigt vänlig ut i ögonen iaf.
Tycker jag med! Den såg så himla snäll ut. Iallafall på nätet.

Jag hötde talas om en Devin Franco-avkomma som är knappt ett år och redan ca 170 cm.

Kan tänka att det blir så, speciellt om man använder honom på stora ston. Tråkigt nog verkar många små hingstar ha stort bakom, att man liksom försökt få upp storleken på ett mindre sto men misslyckats och sedan kan det slå hur som helst nästa generation 😅

LN skrev tex om en som gick i Danmark som var 163 som "tips" om lite mindre hingst. Men den var e. Revolution så hade nog inte vågat använda för att få ner storlek den heller.

Det borde vara krav på att alla hingstar ska fotograferas på plats likadant ut samma vinkel och av samma fotograf. Så slipper man se dåliga bilder i hagar och allt vad det är. Jag vill se hovar ordentligt och inte nergrävda i gräs eller annat! Dessutom minskar det risken för att bilderna är lite väl manipulerade.

Någon som är på plats och tittar? Jag undrar vad ni tycker om skäcken. Såg väldigt vänlig ut i ögonen iaf.

Vilken skäck? Där var två väl?

Tråkigt att omdömena om hoppningen hörs så dåligt. Musik plus skånska var ingen bra kombo i tv.

Ang fotograferingen var det så flera år, men det klagades från hingstägarna att det blev för dyrt och många bilder blev dåliga för att det var svårt att få hingstarna att stå stilla i den miljön.

Tycker det är både fördelar och nackdelar med båda sätten

Ang fotograferingen var det så flera år, men det klagades från hingstägarna att det blev för dyrt och många bilder blev dåliga för att det var svårt att få hingstarna att stå stilla i den miljön.

Tycker det är både fördelar och nackdelar med båda sätten
Egentligen en liten ”struntsumma” i jämförelse vad det kostar att visa fram en hingst. Det blir mest rättvist att alla fotas på plats. Hur hingstarna beter sig under vecka borde vara en bedömningspunkt tycker jag.
Kanske det redan är iofs, har för dålig koll på Swb bruksprov eftersom jag inte var intresserad av bruksprovet eller hingstar egentligen direkt på många år🙈

Är det någon mer som har problem med Clipmyhorse appen? Jag har kunnat titta på datorn hela tiden men på mobilen får jag bara felmeddelande...

Har precis kommit hem från stallet och börjat titta. För mig fungerar appen.

Någon som har koll på vilken hingst som är struken? Den som hade startnummer 7.

Har precis kommit hem från stallet och börjat titta. För mig fungerar appen.

Någon som har koll på vilken hingst som är struken? Den som hade startnummer 7.
Skulle kunna vara Harley Ek som fått en hudreaktion på ena bakbenet som han kände av och därför avbrutit provet.

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 749
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur får vi fler starter på klubbtävlingar?
  • Atletix
  • Födda -21
Tillbaka