Bruksprov/prestationshingstar

poloplayer

Trådstartare
Var för första gången på länge på ASVH's bruksprov. En sak som jag inte blir klok på är bruksprov konta prestationshingstar. 3-4-5åringar gick bruksprov för godkännande, samtidigt var det en 4-årig hingst som gick igenom och blev godkänd som prestationshingst? För mig är en prestationshingst en hingst som tävlat framgångsrikt under flera år, så hur kan en 4-åring bli godkänd som prestationshingst, en 4 åring har ju knappast tävlat ? Kan någon väl insatt förklara saken för mig, för jag tror det är fler än jag som har samma fråga.:confused::confused:

Sv: Bruksprov/prestationshingstar

Nu kommer inte jag ihåg varför just denna 4 åring gick igenom...men är det inte så att hästar som gått ett tyskt bruksprov o placerats sig i toppen kan gå in som prestationshingstar o "slippa" det långa bruksprovet?
Detta för att "vi" anser att tyska bruksprovet är minst lika bra som vårt så då räcker det.

Sv: Bruksprov/prestationshingstar

Blue Hors Lodestar var enligt mitt tycke den tristaste av de 4- och 5-åriga dressyrhästarna. :crazy:

Han gick 35-dagarstest i Vilhelmsborg i Danmark 2008 (med totalpoängen 839 i dressyr).

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 919
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 773
Ridning Bakgrund häst: Hingst 20+ år, tävlas Msv dressyr. Relevant information för inlägget är att han ibland, tex nu efter vilan försöker komma...
Svar
13
· Visningar
2 456
Senast: Emanon
·
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 856
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka