Brukar katter fästa sig vid en person?

et_flickan

Trådstartare
Våran katt är helt stollig i mig. På senaste tid följer han mig vart jag än går i huset, går jag ner i köket går han dit, går jag in på toa följer han med, när jag sover ska han ligga under täcket så det är där man hittar honom på morgonen.

Är det så att dom fäster sig vid en person?
För han är inte lika galen i mamma.

Sv: Brukar katter fästa sig vid en person?

Ja det kan dem nog tror jag .. men låter lite konstigt att han följer dej överallt

Det är lite som min förra pojkväns katt. Den är helt fäst i hans mamma. Den går alltid till henne för att bli klappad, ligger enbart hos henne och sover alltid brevid henne i sängen..
Och om hon åker iväg så springer katten och jamar efter henne, alltså inte jamar vanligt utan låter verkligen som den är ledsen.

( Katten jamar inte i vanliga fall, då den inte verka kunna det, utan får fram något konstigt ljud. )

Men katten är lite lustig i vanliga fall också då den håller sig enbart på tomten och går aldrig aldrig utanför. ( mini tomt, dem bor i radhus ) ;)

Det är inte ovanligt att de bestämmer vems deras människa är;) njut av uppmärksamheten:love:

Min sons katt är helknäpp när han kommer hem, hon snurrar runt honom och ger sig inte förren hon ligger som en boa runt hans hals:D

När jag var mindre hade vi en katt som vi lämnade bort! Han kom tillbaka till oss flera gånger och mjaoa utanför dörren! efter ett tag flyttade vi ganska långt ifrån hans hem och tillslut kom han dit också så då tog vi tillbaka honom! Han kunde inte vara utan oss! Så ja... Din katt har nog fäst sig vid dig så nu får du inte lämna bort den!

Så klart katterna fäster sig!! Oftast gillar katterna mest den personen som bryr sig mest om dom.

Min katt som jag hade när jag var liten. Var som en hund! Hon ville inte att någon skulle komma nära mig när jag var utomhus. Så hon vaktade mig fräste och förberedde sig att anfalla personer som kom för nära.

Min ena katt jag har hemma nu är jätte blyg. Hon kommer bara fram när jag är hemma. Min sambo va hemma och var sjuk 3 dagar denna veckan. Katten visade sig inte förren jag kom hem kl 16.

Jo mina brukar också göra så, just nu är det lilla Calle som ska vara med en hela tiden, sitta i knä när man är på toa, ligga och slicka en i ansiktet när man sover osv.

Sen har vi min andra katt, Gibben. Han tycker om min sambo och ingen annan. Om jag klappar honom går ha i väg, om min sambo gör det börjar han spinna..
Just nu under sommaren är min sambo bortrest ganska ofta och på nättrena sitter katten och skriker så jag blir galen, visst det kan hända att han gör det även när min sambo är hemma, men inte lika ofta.
Har idag frågat alla på jobbet om de kan ta hand om en katt i helgen, ingen ville...

Min ena kisse är definitivt min katt.

Hon ligger bara på min sida av sängen, det är bara jag som får bära henne i famnen.
Hon följer med ut på hundpromenaderna, men bara om det är jag som går.

Nu på sommaren så är alla djuren på "kollo" hos mina föräldrar på landet, och mamma säger att de knappt ser röken av lilla fröken förrän jag kommer. Då cirkulerar hon troget runt huset och slänger sig på rygg för att bli kliad.

Måste bara berätta om en annan katt som min familj hade när jag var yngre.
Min ena bror förlöste den kissen (vi hade mamma katt) och de två hade alltid ett väldigt speciellt förhållande.
När brorsan flyttade hemifrån så SPRANG alltid katten till garageuppfarten när han hörde ljudet av brorsans bil (ingen annan bil). Sen satt de framför TVn och delade en burk tonfisk. :love:

*kl*

Vår honkatt är definitivt sambons katt. Det är bara han som gäller och hon vill helst buffa sig mellan oss i soffan tex. Går jag iväg för att hämta något eller så så kan man ge sig katten (;) ) på att hon tagit min plats, både i soffan och i sängen. Och man ser hur irriterad hon blir när jag kommer i närheten av 'hennes' människa.

Hon ska sova under hans täcke och hon ger sig inte förrän hon ligger där osv.
Det är ganska irriterande faktiskt för hon blir sur på alla som ger honom uppmärksamhet, inklusive dottern...

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
403
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 919
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 214
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar