Bromsfällan

HannaZ

Trådstartare
Någon som provat den?

Svart boll med vit strut över som sägs dra till sig bromsar inom ett område på upp till 1 ha.

Om det funkar så hade jag kunnat tänka mig att köpa 2 st direkt men de är ju inte gratis så lite recensioner skulle sitta fint.
 
Sv: Bromsfällan

Jag såg en bild förra året där nån hade på en stolpe vid sin ridbana hängt en stor svart hink upp och ner på stolpen. Nertill på hinken, runt om, hade de satt flugpapper. Kan ju va värt att testa och betydligt billigare än färdiggjorda varianter. :)
 
Sv: Bromsfällan

Kl

Ingen som har testat? Nu säljs den på Granngården, vore ju fantastiskt om den funkar, men har ingen lust att betala 2000 för en negativ erfarenhet rikare...
 
Sv: Bromsfällan

Läste på en blogg att de var mycket nöjda! De hade sluppit alla broms runt stallet och hagarna :)
 
Sv: Bromsfällan

Träffade en bekant idag som sett ett ställe som hade dessa i sina olika hagar, alla hästarna flockades visst kring dem ;)
 
Sv: Bromsfällan

Har också läst en recension på en blogg, de verkade nöjda! Den hade fångar mängder med flugor, blinningar och bromsar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 428
Senast: Svartkatt
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
676
Senast: Angel
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp