bröllopsklänning (som gäst)

FadeAway

Trådstartare
Gjorde ett tappert försök att hitta idag men inget gick att finna :(
Jag vill ha figursytt med en midja på rätt ställe (inte under bysten). Midjan ska inte bestå av snören, skärp eller dylikt. Täckt rygg och gå till knäna. Antingen åt fodralklännning eller någon sommarklänning med vidd i kjolen. Klädkoden är kavaj.
Jag är kurvig och lång och de bonusgraviditetskilon som finns kvar kommer finnas där på bröllopet också. Allt jag har provat idag har verkligen inte komplimenterat min kropp utan snarare fått den att bara se stor och oformlig ut. :banghead:
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)

Vilka ställen har du letat på? Kedjorna med fysiska butiker vi har här i Sverige är hopplöst tråkiga, tycker jag. Om du köper på nätet är utbudet mycket större.
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)

Jag köpte nyligen en sommarklänning på Siden ;)Selma som efter beskrivningen passar rätt bra på vad du vill ha. Finns på deras hemsida under "Aktuellt" "Bladmönstrad klänning". Vansinnigt skön (55 % siden, 45 % viscose) och funkar till det mesta beroende på vad man bär till. Klädkod kavaj tycker jag absolut att den går bra till med rätt smycken och skor.

Jag är också lång och kurvig och tycker jag är absolut snyggast i omlottklänningar som lyfter fram bysten och därmed drar undan blickarna från det... eh... som är lite mycket nedanför den;). Har man hyfsat väl tilltagen byst är klänningar med den skärningen över bysten ofta väldigt bra. Men sedan är det som du säger att i många fall kombineras det med att midjan då sitter under bysten. Undantag finns dock. Min absoluta favoritklänning är ett sådant. Den är lite fodralartad faktiskt. Det är en Ralph Lauren och jag har märkt att många av hans klänningar passar min kroppsform väldigt bra. Men jag har köpt de plagg jag har i USA. De är kanske sviiiindyra i Sverige?

Desigual har en del snygga skärningar. Tyvärr kan jag inte ha dem, är för bred över axlarna. Men du kanske kan? Hyfsad prisnivå också.
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)

Den gick inte hem :o Jag är ex-goth eller ja jag försöker verkligen att få lite färger in i min garderob (så långt har jag inte kommit ännu). Men helst hade jag fortfarande klätt mig i svart, svart och svart :D
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)

Men om du bortser från färgen, är det en modell som tilltalar dig?

Svart är ju ibland lite krångligt på bröllop:D, fast det beror lite på typ av bröllop också (även om Ribbing nog skulle få sura uppstötningar bara vid tanken). Vilka färger kan du tänka dig?
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)

Jag gillar inte alls ärmarna på den. De ser för hängiga ut och det gäller nog hela klänningen som helhet. Den ser liksom pösig ut. Men jag vet inte om det är mönstret som gör det eller om det är nått annat. Jag kommer liksom inte förbi mönstret :o
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)

Kolla Tradera! Då kan man maila med säljaren också om man har frågor på midjemått/längd/osv :up:
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)

Jag är också lång och har några fler kilon än vad de flesta klänningar är gjorda för... men hittade min nya favorit på Tiger of Sweden. Dyr... men som vanligt när jag blir blixtförälskad så hittar jag ursäkter till att göra det jag vill men inte borde :p

Hoppas nu jag lyckas med länken. Denna klänning finns i olika färger, jag har den i en ganska mörk cerise. (finns i svart oxå... och mörkblått)
http://tigerofsweden.com/se/item/meka-dress-s49664002/?t_type=src&t_type=cat
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)

Problemet med tradera är att jag är ute i dålig tid. Bröllopet är till helgen :nailbiting:
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)


Jättefin! Men på ett sommarbröllop (antar jag att det är?) skulle jag inte välja grått. Den fanns ju även i "druvblått". Funkar det för dig?
Annars beror det väl på typ av bröllop och brudpar? Är det viktigare för dem att gästerna följer oskrivna regler eller att gästerna känner sig fina i de kläder de väljer?
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)

Kolla efter 40 - och 50-talsinspirerade kläder eller gå till en vintagebutik om du har en i Växsjö.

Daisy Dapper punkt com är ett exempel, de brukar ha snabba leveranser :)
Asos punkt com har hur mycket som helst! Normalfrakten är gratis, men det går att beställa snabbare frakt för en extra peng.

Och som någon sa: Tradera! Om du letar idag och kanske hittar en innan torsdag så hinner säljaren skicka innan helgen.
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)

Kan bara hålla med. Jag tycker grått är helt lugnt på bröllop.

Jag tittade bara ytterst hastigt på prinsessbröllopet, men var det inte generellt ganska sobra färger? Och visst såg man någon i grått?
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)

Kan bara hålla med. Jag tycker grått är helt lugnt på bröllop.
Poängen är ju att man gärna ska kunna använda sina kläder mer än en gång. Speciellt en klänning. Den där klänningen piffar man upp med roliga och färgglada accessoarer till ett bröllop, men man kan också sätta på sig ett par platta sandaler och en nätt kofta och bara gå på stan, fika, umgås. Jobbar man på kontor blir den jättefin med ett par strumpbyxor och ett par fina skor till, tillsammans med en svart kavaj eller en tyngre kofta.

Det går att göra lite vad man vill av den eftersom den är så stilren och enkel i sig själv.
 
Sv: bröllopsklänning (som gäst)

Tyvärr kan vi stryka allt från bon-prix för de har 6-10 dagars leverens. :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp