Brokig kråka.

Sel

Trådstartare
Jag vet att jag såg en tråd om en vit/vitbrokig skata någonstans, men det är inte säkert att det var på det här forumet. Nätet är förvillande stort ibland. ^^

Hur som helst är jag ute och går omkring en hel del och tycker om att glo på diverse vilda djur - särskilt fåglar finns det en uppsjö av runt 'min' stad och en hel del färgmutationer förekommer. Allt från helsvarta duvor (jag hoppas att jag ska kunna fånga den på bild också. Ett stiligt fjäderfä!) till den här kråkan:

Jag har ett par bilder med några månaders mellanrum, men det här är den senaste. Funderar lite på hur vanligt det egentligen är?
Någon annan som har bilder på djur med avvikande färg?

Sv: Brokig kråka.

Jag hittade denna gräsand förra veckan:
4_531242052a6b2280abe2e731.jpg

Kom på nu när jag såg Chilis bild att jag i Örebro såg flera gånger en vanlig gräsand som hade en blå näbb, tyvärr ingen bild, den såg lite frusen ut med den färgen :p

Tror inte det är en gräsand rent art mässigt, kan ha fel men har för mig att jag kollade upp det en gång x)

Att kråkor/kajor har vita stråk i fjäderdräkten kan bero på näringsbrist. Eftersom de är allätare i naturen men i stadsmiljöer finns mest vegitabilisk föda eller snabbmatsrester som inte innehåller rätt näringsämnen för dem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka