Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Såg just nu på en hingsthållares sida att de erbjöd i år en dressyrhingst som heter Broere Obelisk e:Matador-Clavecimbel.
Vem är denna hingst och någon som använt honom?
Jag har sett honom på hingstvisningen hos hingsthållaren. Han såg trevlig ut (svart och snygg). Jag tror att han inte rids eftersom han tydligen hade fått någon form av nackskada...det var kanske därför han hamnade här som avelshingst.
Just den gången han visades var han lite nervig men å andra sidan hade han kommit dit bara någon dag tidigare. Vet däremot ingen som använt honom.
har ett sto som fått en avkomma efter honom, dock står hon i holland så jag vet inte så mycket mer än att hon blev svart , fin och stor.
vet inte exakt vad du vill veta men här står lite om honom http://www.stoeterijbroere.com/eng/dekhengsten_obelisk.php
Vi har ett 6-årigt sto efter Obelisk som nu är dräktig med Rolex TP. Hon är ganska stor (174) och svart med en underbart bra gång. Är tyvärr skadad och rids inte.
Eftersom vi tycker så bra om vårat Obelisk sto och Obelisk verkar att passa vårat andra fölsto bra så bestämde vi oss för att betäcka vårat Mazarin sto med just han. Hon blev dräktig på första semineringen och ska föla i slutet av maj 2009.
Hur hon är i ridningen kan jag inte svara på då vi aldrig har provat. Men i all hantering är hon en klippa, lugnare och vänligare får man leta efter. Just nu vill hon bara gosa och kela och hon skulle nog gärna ha velat sitta i knät på en, tror jag...
Har bara en video på henne som föl men den vet jag inte hur man lägger in här. Kan skicka den till dej om du vill se.
Gravid - 1år Nu är det 28 år sedan, men min syster fick tvåäggstvillingar. Hon hade en normal graviditet och snabb vaginal förlossning. Det jag minns...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.