Broere Obelisk, vem är han?

Fenestra

Trådstartare
Såg just nu på en hingsthållares sida att de erbjöd i år en dressyrhingst som heter Broere Obelisk e:Matador-Clavecimbel.
Vem är denna hingst och någon som använt honom?

Sv: Broere Obelisk, vem är han?

Jag har sett honom på hingstvisningen hos hingsthållaren. Han såg trevlig ut (svart och snygg). Jag tror att han inte rids eftersom han tydligen hade fått någon form av nackskada...det var kanske därför han hamnade här som avelshingst.

Just den gången han visades var han lite nervig men å andra sidan hade han kommit dit bara någon dag tidigare. Vet däremot ingen som använt honom.

Jag har träffat honom. Han är fantastiskt vacker. Stor, reslig, kolsvart.
Han står på Millegarne stuteri. Dom har Video med Broere på sin hemsida.

Vi har ett 6-årigt sto efter Obelisk som nu är dräktig med Rolex TP. Hon är ganska stor (174) och svart med en underbart bra gång. Är tyvärr skadad och rids inte.
Eftersom vi tycker så bra om vårat Obelisk sto och Obelisk verkar att passa vårat andra fölsto bra så bestämde vi oss för att betäcka vårat Mazarin sto med just han. Hon blev dräktig på första semineringen och ska föla i slutet av maj 2009.

Spännande!:)
Har du någon bild på henne? Hur är hennes temperament samt hur var hon i ridningen?

här är en bild på henne då hon var fyra år
oribebis.jpg

Är det någon som vet något om hans moder linje.

Oj, jag har helt glömt bort denna tråden:o

Hur hon är i ridningen kan jag inte svara på då vi aldrig har provat. Men i all hantering är hon en klippa, lugnare och vänligare får man leta efter. Just nu vill hon bara gosa och kela och hon skulle nog gärna ha velat sitta i knät på en, tror jag...

Har bara en video på henne som föl men den vet jag inte hur man lägger in här. Kan skicka den till dej om du vill se.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Nikan
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: Myrten
·
Avel Sitter och funderar på att ev betäcka mitt sto iår. Jag kan noll om avel och sitter väll mest just nu och läser på diverse hingstar och...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka