broddning?

H

herat

ska på min första terängträning nästa onsdag, har aldrig hoppat på gräs innan.. hur gör ni med broddningen??? broddar ni alltid eller bara när det är fuktigt?? vad har ni för broddar och har ni runt om isåfall och samma storlek?

//Frida

Sv: broddning?

jag broddar bara på tävling typ :o eller när det är blött, men det beror ju lite på vad man har för häst (om den står själv på sina ben eller ej haha)

men om det är första gången på gräs skulle jag satsa på gräsbrodd i trakten (2 brodd/hov alltså) runt om :) hoppas träningen går bra!

herat skrev:
ska på min första terängträning nästa onsdag, har aldrig hoppat på gräs innan.. hur gör ni med broddningen??? broddar ni alltid eller bara när det är fuktigt?? vad har ni för broddar och har ni runt om isåfall och samma storlek?

//Frida
*KL* Även jag råder dig till att brodda med gräsbrodd i trakterna, Lycka till på träningen! :)

dom träningarna ja har vart me på har ja ridit me korta gräsbrodd, två i varje fot. känns bäst, kan ju va halt i gräset även om d inte har regnat eller så. :smirk:

okej, då vet jag vad jag ska införskaffa imån , gummiboots och mindre gräsbrodd. en fråga till bara innan det är dags=) vad har ni för benskydd? "vanliga" som vi hopp/fritidsryttare brukar ha, eller nåt annat typ damasker?

Har Professional Choice´s damasker, vill ha skydd som även skyddar framsidan på benen ordentligt.

herat skrev:
okej, då vet jag vad jag ska införskaffa imån , gummiboots och mindre gräsbrodd. en fråga till bara innan det är dags=) vad har ni för benskydd? "vanliga" som vi hopp/fritidsryttare brukar ha, eller nåt annat typ damasker?

I terrängen har jag Style´s fälttävlansskydd, (typ likadana som N.E.W) (kostar nästan 1ooo,- / paret) men det går bra med helt vanliga senskydd fram o strykkappor bak, lite onödigt att köpa nya dyra första gången :angel: Elr om du har ngra lite högre till bak också så är ju det bara ett + :idea: :) Lycka till!

Liknande trådar

Ridning När det är snö och is ute har jag nuförtiden alltid broddar i, traktbrodd runt om. Ofta behövs broddarna extra mycket när man ska åka på...
2
Svar
31
· Visningar
4 028
Senast: Ketrawzc
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Vi har fått tid till veterinären på onsdag men vill bara höra om man kan göra något själv? Tror att ena hunden har fått något som har...
2
Svar
26
· Visningar
2 216
Övr. Djur Hittade precis en skittorr groda eller padda i en kruka men vid en närmare titt så lever den, om än knappt. Vad fan gör jag?! Har lagt...
2
Svar
22
· Visningar
3 255
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar