Broddar, hakar.....

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Eldkvasten
  • Startdatum Startdatum
E

Eldkvasten

Hur gör ni till tävling, byter ni skor eller springer de med broddar på? Jag är lite kluven inför hur jag ska göra.....

Sv: Broddar, hakar.....

beror väl på var du startar tex i boden är det ju isbana då startar man inte utan fäste

Det beror ju helt på hur banan ser ut.... Behövs det fäste så blir det brodd på, men annars utan.

Eldkvasten skrev:
Hur gör ni till tävling, byter ni skor eller springer de med broddar på? Jag är lite kluven inför hur jag ska göra.....

Jag skor inte själv så jag byter inte... Startar på Eskils på Söndag med fullt broddat. ev att jag skruvar i lite kortare brodd

Beror ju helt på banan.Främst gäller det att inte bli lurad av ett löst ytlager och så fruset under.Sett flera obroddade hästar helt tappat fästet då,tom benbrott :crazy: .

solros skrev:
Här på västkusten brukar det vara värst att ta sig TILL banan. :crazy:

Har "hört" att det finns speciell söm som ska ge fäste vid sånna tillfällen...

Jo, de fungerar väl... När det är sådant underlag som i torsdags kör nog de flesta med små hakar bak om de har skor. Det finns gånger då det skulle gå jättebra att köra barfota på banan men det inte går att ta sig ut till den utan halksksydd.

I torsdags var stallbacken skithal på vissa ställen men flera hästar gick barfota runt om i loppen, och det gick bra. Tror de hade sandat från gäststallen till defileringsvolten:idea: .

Liknande trådar

Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Jeps
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Elo
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: Shixle
·
Dressyr Sandra Sysojeva har lagt ut denna film på insta, där hon rider med halsring och utan sporrar i piaff och passage. Hoppas fler...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka