Britax B-Smart eller vigour

turbofling

Trådstartare
Är det nagon som har erfarenhet av ngn av dessa vagnar?
Om jag förstat rätt har B-smart ersatt vigour, vad skiljer dom at?

Vi letar en ny vagn at Emilia, varken hon eller jag gillar den hon har nu.
Det finns inte sa mkt att välja pa här, nästan alla smidigare vagnar är "Buggys" (typ paraplyvagnar) men jag sag den här och den verkar bra.
Tycker om att det gar att ha den vänd bade mot och fran sig, och att man kan kombinera med en mjuklift sa även framtida syskon kan använda den. Samtidigt som den verkar lite lättare och smidigare än manga andra kombivagnar.

Den varianten med tre hjul hade vi tänkt isf.

Senast ändrad:
Sv: Britax B-Smart eller vigour

Beror lite på vad ni promenerar i för terräng, mycket asfalt osv och den är säkert kanon men på grus/skogsvägar m.m är det väl som med Teutonia kan jag tänka mig ( väldigt stötigt/hoppigt )

Den vi har nu är en med tva svängbara framhjul och det tycker jag är helt värdelöst sa länge marken inte är helt jämn (och hur ofta är den det?).

Sa jag vill ha en vagn som är bättre pa ojämnare terräng, men ända smidig när man gar där det är lite trangt. Manga trehjuliga jag provat har känts väldigt ostadiga men den här kändes stabil.

Är det ngn speciell Teutonia du tänker pa?
Vi har en Teutonia mistral (fyra fasta hjul) i Sverige och den fungerar kanon i skogen, har gatt pa väldigt rotiga och steniga stigar men den och Emilia sov lika gott da.

Vi vill ha en vagn med vändbar sits, sa da gar manga trehjulingar bort.

Vi har ända bestämt att vi ska vänta till i sommar med att köpa en ny vagn. Vi har tillräkligt med saker att flytta sa vi köper ny vagn i Sverige efter flytten. Finns nog lite mer att välja pa i Sverige ocksa.

Vår Teutonia Timmy fungerar alldeles förträffligt att gå i blandad terrän och på grusväg med. Tänkte du på någon speciell modell av märket?

Jag personligen fixar inte det med dom hjulen som ex teutonia har när man går på skumpigt underlag, men är du van och tycker att det är helt okej så är det väl inget att orda om :)

( ex teutonia,s trehjuling )

Vi provade en trehjulig teutonia när vi letade vagn innan Emilia föddes, den kändes som den skulle välta hur lätt som helst. Sa en san blir det iaf inte.

Liknande trådar

Småbarn Letar lägenhet för fullt och har hittils bara letat pa bottenplan och med hiss. Men det verkar vara manga som vill ha dom lägenheterna...
Svar
17
· Visningar
2 434
Senast: turbofling
·
Övr. Katt Ni har sakert sett dem pa tv eller last om dem i dagstidningar och skvallerblaskor. Manniskor som utat sett lever ett helt normalt liv...
Svar
3
· Visningar
1 048
Senast: Sastra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka