Sv: Breeders/Öppna Championatet 2012!
Nu är första gången på hela helgen jag har tid att slå igång datorn
Dressyren började bra tyckte jag, kändes väldigt mjuk och fin och ganska stadig. Försökte rida honom lite lägre i formen eftersom jag hade hört att det efterfrågades förra året, men fick istället kritik för att han var i framvikt. Vilket jag iof vet om, men tror det fixar till sig med mer styrka, han har växt en del på sistone och är lite högre bak. Fick 6.8 i betyg och låg i mitten.
Sedan blev hoppningen bara kaputt, rev första (fast det märkte jag aldrig) och andra hindret med bakbenen, sedan hittade jag inga distanser utan antingen backade in i botten så vi fick kråksprång eller red iväg honom helt fel så att vi nästan hoppade genom hindret. Så 5.8 i bedömning och 1.5 i avdrag för tre nedslag blev 4.3 totalt i hoppningen.
Idag till terrängen kändes han trött redan när jag började rida och fick inte alls till det på framhoppningen. Men när vi väl kom igång ute på banan kändes det faktiskt bra. Tyckte vi hade fint flyt runt hela banan och är särskilt nöjd med att jag inte blev fast i samma ridning som i hoppningen utan faktiskt såg distanserna. Men han var ju ganska matt både i galoppen och i sprången, 7.1 blev betyget.
Misstänker lite att det är en höstförkylning som börjar smyga sig på då några andra hästar i stallet varit snoriga och han hostade några gånger efteråt.
Men nu ska han i alla fall få en välförtjänt vila i några månader!