Breeders Crown-auktion

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Giantchill
  • Startdatum Startdatum
G

Giantchill

I samband med Breeders Crown-finalerna på Sundbyholm kommer det att anordnas en auktion med tvååriga och äldre starthästar. Vad tror ni? Kommer det att bli succé eller fiasko? Det är ju inte så vanligt med den här typen av auktioner i Sverige. Tror det är ganska vanligt utomlands, framförallt i Frankrike.

Katalogen finns på: http://www.sundbyholm.se/Auktionskatalog.pdf

Jag tycker i alla fall att det känns som ett spännande initiativ. Hoppas på succé, även om världekonomin varit bättre...

Sv: Breeders Crown-auktion

Absolut är det ett spännande alternativ... Tror dock på många återköp. Det är köparens marknad idag och många av de som säljer är inte direkt kända för att släppa sina hästar billigt...
Tror också att det finns lite för många auktioner nu... Hur många är det per år nu? Förut var det bara Elitauktionen och kriterieauktionen i Sverige, nu har alla stora lopp auktioner och det finns en salig blandning mer eller mindre seriösa internetauktioner, jag tror inte köparna finns. Speciellt inte just nu när det ser ut som det gör med världens ekonomi...
Jag hoppas dock också på succé, men tror det blir svårt...

Sv: Breeders Crown-auktion

Jag tycker det finns en del välstammade ston som känns lite intressanta som potentiella avelsston. Först kör man in lite pengar till fölavgifterna med dom... :idea:

Får vi sen se om det blir besök hos Viking Kronos eller "grannens gatukorsning"...

Glömde bara att jag inte hade pengar till att köpa nu, men drömma är gratis.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka