Breddar bakbenen

3rixon

Trådstartare
Hej! Jag rider en travhäst som breddar sina bakben, inget ovanligt antar jag.
Men detta är ju inte önskvärt om hästen ska gå som ridhäst, så därför ber jag om råd. Hur har ni gjort för att få era ridtravare att spåra? Vissa påstår att det är en omöjlig uppgift men det har jag svårt att tro.

När jag ändå är igång så skulle jag även vilja fråga hur ni har fått till galoppen? Min häst galopperar med frambenen och "paddlar" med bakbenen, även då utanför frambenens spår.

Tack på förhand :)
 
Sv: Breddar bakbenen

Det tar tid! Ju bättre hästen blir musklad för ridning desto bättre kommer den röra sig - men räkna med att det kan ta i runda slängar 2-4 år. Ta hjälp av en dressyrtränare som kan varmblod så går det fortare (och betydligt bättre). Galoppen tränar du genom fattningar - inte genom att galoppera långa sträckor. Ring ridtravarförbundet (ditt eget distrikt) så får du tips på tränare!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 705
Senast: Ramona
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 092
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 221
Senast: Gumman123
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 588
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp