BREDA vinterkängor för småttingar...

Sylvatica

Trådstartare
Jag blir galen...

Finns det inte någonstans vinterkängor i storlek 22-28, med rejäl bredd som söta små, men breda, barnfötter får plats i även med rejäla ullsockar??

Jag är less på att behöva slänga på barnen fem nummer för stora kängor, som då är alldeles för långa och barnen snubblar fram!! :mad:

Hjälp!

Sv: BREDA vinterkängor för småttingar...

Vad har du testat som är för smalt? Enklare att ge råd om man vet vad som inte funkar.

Köpte ett par Viking vinterkängor i går och har för mig att danen i butiken sa att de var breda.

Kavat upplever jag som ordentligt breda och stabila, det hade lilleman förra året. I år har han Viking ärvda efter storasyster - dock är hans fötter "normalbreda". Viking har vi även åt min stora tös som har rätt breda fötter.

Det som fungerar för mina bredfotade pojkar är Kavat. Vking och kouma är på tok för smala även utan sockar särskilt innan de kom upp i st 25 (då fötterna på ngt vis smalnade av...).

kl

Tack för alla tipsen!

Ja, jag får nog se till att titta på lite Kavatskor. Vi har några ärvda Vikingpar, varav ett har funkat någorlunda till sonen tills nu, men nu börjar det bli för kallt för dem.

Kan du inte gå till en specialbutik för barnskor där personalen hjälper dig?

Jag tycker också att Viking och Kavat är breda. Har ett par Superfit och de är jättesmala. Viking har ju vinterskor också, funkar inte de?

Kavat är breda, ffa Defender. Sen ligger Ecco bra till med, men kostar ett par hundra mer än Kavat.

Kavat. Det enda som min sons ordentliga fötter fick plats i.. och fick ned fötterna i :o

viking funkade inte...

Vi köpte också Kavat efter mycket provande! Han han 22 i strl nu och de ska väl va stora i storlek men 23 blev perfekt med ullsockar i, inga andra gick ens få på hans små knubbfossingar. Det är problem även utan tjocka strumpor, de enda stövlarna jag fått på är Tretorn, t o m sandaler var nästan hopplöst för alla för för trånga över vristen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka