Bränt mig i solen

Problematisk

Trådstartare
Idag har det varit jättevarmt och skönt, och jag har varit ute rätt mycket. Jag brukar vara noga med att använda solskydd när jag ska vara ute en längre tid, men idag är första riktigt varma dagen då jag varit mer lättklädd och alltså haft mer exponerad hud, och då glömde jag helt bort det. Har haft shorts och linne, och nu har jag (såklart, duh :banghead:) bränt mig. Jag är inte RÖD, men rosa.
Jag är rätt nojig och brukar verkligen undvika att bli bränd, men, hur nojig behöver jag vara nu? Hur dåligt är det att utsätta redan röd/rosa hud för mer sol? MED solskydd då självklart!

Jag är rätt nojig och brukar verkligen undvika att bli bränd, men, hur nojig behöver jag vara nu? Hur dåligt är det att utsätta redan röd/rosa hud för mer sol? MED solskydd då självklart!
Det beror ju helt på exakt hur bränd du är. Är du bara rosa/röd eller svider det också? Har du fått blåsor? Bara rosa/röd hade jag inte gjort så mycket med mer än att smörja in med typ spf 50. Har du blåsor och svider det hade jag täckt med kläder tills det lugnat sig.

Och vad menar du med hur nojig du bör vara? Vad menar du kan hända? Du får ju inte hudcancer för att du bränt dig lite grann en gång, då hade de flesta av oss haft cancer för länge sen.

Om jag har bränt mig, vilket händer ganska ofta tyvärr, så täcker jag alltid huden tills rodnaden lagt sig. Blir lätt värre annars även om jag har ordentligt med solskyddsfaktor.

Liknande trådar

Kropp & Själ Igår var jag ute från 6 - ca 14. Det var inte alls supersoligt, utan lite sol, men solkrämsjunkie som jag är smorde jag mig i ansiktet...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Badger
·
Hundhälsa Min hund har kliat av rättså mycket hår på ena örat så det syns ca 5x3cm hud på öronlappen. Och innan har det varit ljus hud men idag...
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: dpmatte
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 671
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar