Brand i ridskolestall kan ha varit anlagd

(Nerikes Allehanda)
Brand i ridskolestall kan ha varit anlagd Byggnaden totalförstörd - åtta hästar dog (UPPDATERAD 16:24) Åtta hästar innebrändes när ett stall tillhörande Karlskogas ridklubb i Botorp under lördagsmorgonen brann ner till grunden. Relaterat Det var vid halv femtiden på lördagsmorgonen som larmet inkom...

Läs mer...

Sv: Brand i ridskolestall kan ha varit anlagd

Hoppas, hoppas, hoppas att branden inte var anlagd utan en förvisso tragisk men inte lika meningslös olyckshändelse.
Det hade varit fruktansvärt om min häst hade dött i en stallbrand men om det dessutom kommit fram att någon hade tänt på stallet med vilje så vet jag inte hur jag hade orkat vidare...

Hade någon tänt på ett stall så min/a hästar hade dött, så hade jag nog varit lagom hämndlysten...

Får åtminstonde hoppas på att det var en ren olyckshändelse, så det inte var pga något slarv!

Hur kan man göra såhär mot någon så oskyldig?
Hästarna är ett utav det mysigaste djuren som finns.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Ridskolestall brann i morse Åtta hästar innebrändes när ett stall tillhörande Karlskogas ridklubb i Botorp under...
Svar
0
· Visningar
763
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Karlskoga-Kuriren) Botorps ridskola i Karlskoga brinner. Det var vid halv femtiden på lördagsmorgonen som larmet inkom till SOS alarm...
Svar
0
· Visningar
648
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (SR Värmland) , Åtta hästar dog tidigt i morse i en kraftig brand på Karlskogas ridklubb i Botorp. På väg till utryckningen körde en av...
Svar
0
· Visningar
641
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama