A

asiesperfecto

Min tävlingsponny har stått på boxvila i sex månader. Jag började sätta igång henne nu i januari, och tänkte bara höra om någon har några bra tips för att bygga upp musklerna som hon tappat under tiden, samt att få upp kondition, etc? Bra hoppövningar tex?

Sv: Bra tips?

Klättring är muskelbyggande och trav ute i skogen några kilometer lite då och då är bra för kondisen. Cavaletti är lite underskattat, jättebra när han ska börja lyfta på fötterna igen. Sen kan ni göra lite okomplicerad gymnastikhoppning. Löshoppning är också bra. Finns massor man kan göra :D

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
690
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
810
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka