bra tips någon?

scizofren

Trådstartare
jag har precis fått tillbaka min gamla travare. han har nu varit igång i två månader och har gjort superstora framsteg! han går i form i skritt och trav och bjuder som aldrig förr!:bump:
men jag har lite problem med galoppen. hur kan jag på bästa sätt träna upp hans galoppmuskler?
jag vill att han ska kunna gå i kort galopp i båda varven, även på rakt spår.:crazy:
jag förstår att han behöver mer muskler och bättre kondition, men jag vill ha lite tips på bra övningar som snabbt kan göra honom starkare.
tacksam för alla svar!:bow:
 
Sv: bra tips någon?

vi klättrar varje dag eftersom jag rider ut hela tiden då vi inte har någon ridbana. några bommar har jag inte.. men man kanske skulle kunna fixa några smala stockar som man kan ha som bommar...:idea:
 
Sv: bra tips någon?

Hmm, tycker du ska lägga ner det där med SNABBT! Det tar tid att bygga muskler, och det måste få ta tid för att det ska bli bra. Men som sagt klättra är alltid bra samt bommar. Jobba på volter mm. När hästen galopperar så kräv inte för mkt. " lugna galoppsprång e bättre än 20 snabba slarviga. Kämpa på, lycka till, o låt det ta tid.
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 656
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 269
Senast: JohannaB
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 458
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp