Bra söksida ?

S

Sanna__

Vet ni någon bra sida där man kan söka släktingar till sin islandshäst?
/sanna

Hur söker man på hestur?
Jag har försökt att söka på min hästs släktingar, men vad skriver man vad? Jag får bara upp No match to your query.
Please try again.
Kan ngn hjäla mig vad som ska stå var?

Horse DB #:
Horse ID #:
Icelandic Studbook #:
Country
Foreign Studbook#
Name:
Farm DB #:
Farm:
Farm (in dative):

Ett tips från mig: Sök utan konstiga tecken, vilket även innefattar ö (skriv oe). :)

/Erica - som förtvivlat frågade sig varför Mökkur inte fanns med i Hestur :D

Man skriver bara på name så får du flera alternativ att välja på. Hoppas du hittar ,alla finns inte eller svåra att hitta.

Jag vet tyvärr inte hur man söker på nån sida alls, då jag inte är intresserad. Hestur.is visste jag om för att den förekommit i så många trådar...

/Malin

Icelandic Studbook #: Isländskt stamboksnummer (IS19......)
Country: Land
Foreign Studbook#: Utländskt stamboksnummer (alla länder utom Island) (SE19......, DK19......, DE19......, NO19......)
Name: Namn
Farm: Gårdsnamn t ex Saudarkrokur, Kopavogur, Sleitustadir, Skard, Holtsmuli
Farm (in dative): Gårdsnamn i dativ t ex Saudarkroki, Kopavogi, Sleitustödum, Skardi, Holtsmula

De andra kan jag tyvärr inte. Det brukar, som någon nämnde tidigare, funka bra om man skriver i hästens namn och letar upp rätt häst bland de sökresultat som kommer upp. Tänk på att å, ä och ö inte fungerar och inte heller isländska tecken (om du inte väljer isländska från början såklart).

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
631
Senast: Ajda
·
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
669
Senast: WildHorse
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 555
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
678
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama