Bra Ridövning...xD

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Missan_Finesse

Hej;)
Vi är 2 tjejer som har varsin medryttarhäst.
De heter Missan o Finesse (Det förklarar vårat namn)
Vi har varit på dom i ca 1 år och vi vill gärna ha tips på nya ridövningar. Missan är en travare som har ganska svårt i svängarna och Finesse har skadat benet så helst inte för komplicerat. Men gärna med galopp och trav. xD /2 ridtjejer

Sv: Bra Ridövning...xD

Trav och galopp om den ena skadat sig i benet? :o
Vilken sorts skada?
Känns ganska viktigt att veta...

Det är en benskada som gör att hon IBLAND bli halt och så, då får hon vila o efter ett par veckor får jag rida henne igen..:)
Alltså inget allvarligt..xD

Om hästen blir halt av ansträngning är det väl visst allvarligt! Klarar den inte vanlig vardagsmotion så är den inte frisk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 620
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 477
Senast: tuaphua
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 663
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 312
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar