Bra ridkläder?

Sv: Bra ridkläder?

Salinero skrev:
Om du är på jakt efter Euro-Star ridbyxor har Häst och hundhuset samt Lyckås ute i Haninge (har mer än Häst och Hundhuset).

Okej :) Vad tycker du om EuroStar ridbyxorna?

pulkaskurk skrev:
Hmm okej jag vet inte vad jag gör med mina kläder men Mountain Horse har jag väldigt dålig erfarenhet av iaf. Men vad är KingsLand eller vad du skrev? Har du någon länk eller affär där dem finns?

hehe jag är väldigt pedantisk av mig så mina ridkläder är välskötta:rofl:

men KingsLand är rätt nytt märke...vet att dom finns att köpa hos Horze..så kika in deras hemsida..

köpte en jätte fin jacka därifrån som är jätte skön,varm,smidig,vattentät,smuttsavvisande och "svalkande" om man så vill:)
allt i ett verkligen,sen är den ursnygg dessutom!

här är själva jackan:http://horze.com/product_info.php?products_id=33370 (har själv den "vita" där,men måste säga att i själva affären finns den i ljuuuus ljuuus blå färg...ursnygg!,om du nu gillar blått alltså..?:d)

Här är hemsidan,: http://horze.com/index.php?language=se

Senast ändrad:

du måste ju inte ha nått ridmärke, everest har skitbra dunvästar, jag har en sån i mörkbrunt som jag brukar rida i

Kläder från Sonnenreiter då?
Verkar ju vara många som är nöjda med dem.

Själv använder jag Pikeur ridbyxor, Kyra K-jackor samt PK-jackor, tröjor mm.

PK är jag jätte nöjd med! Bra kvalité och snygga är de också.
Tyvärr så gör de ju inte ridbyxor (inte vad jag har sett ialla fall).

Musto är ju också ett bra märke map tröjor och jackor.

/Di

Nu vet jag inte vad du gör med dina ridkläder (kör över dem med en ångvält? :angel: ), men jag upplever i alla fall Kyra- jackorna som otroligt bra kvalité. Min häst har bitit i min jacka ett antal gånger, och inte några smånafs utan riktiga bett. Och det enda som syns är från en gång när en person väldigt omilt drog åt allt vad hon kunde i sadelgjorden, och då blev det enbart några små pyttehål.

Annars är väl det bästa att göra egna. :idea: ;)

overtyre skrev:
Nu vet jag inte vad du gör med dina ridkläder (kör över dem med en ångvält? :angel: ), men jag upplever i alla fall Kyra- jackorna som otroligt bra kvalité. Min häst har bitit i min jacka ett antal gånger, och inte några smånafs utan riktiga bett. Och det enda som syns är från en gång när en person väldigt omilt drog åt allt vad hon kunde i sadelgjorden, och då blev det enbart några små pyttehål.

Annars är väl det bästa att göra egna. :idea: ;)

haha nej man kan nästan tro det men det gör jag inte bara mockar å sköter å rider som alla andra och är noga med att åka till kemtvätten med alla min kläder även ridkläderna så jag vet i nte vad jag gör men det känns som att dem förlorar formen osv efter alldeles för kort tid :( Vet inte hur ni är men jag är inte mångmiljonär så jag kan lägga hur mkt s om helst på ridkläder så...

Jag har Roeckl handskar, Kyra jackor och Pikeurridbyxor och strumpor, och jag är då jätte nöjd med allt! Allt håller form och färg ypperligt en lång tid och jackorna är jätte trevliga, andas bra osv.

Jag undrar också vad du gör med dina kläder? :D

Jag använder mina skidtröjor när jag rider. :) I microfleece eller vad det nu heter, tunna, smidiga och alltid lagom varma. Peak, Helly Hansen, mm.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt... 2 3
Svar
54
· Visningar
7 050
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Hund Hola! Så, förra året körde jag och min fästman + doggo nr 1 från England (där vi bor) till Sverige (där alla andra bor, haha!). Det...
Svar
9
· Visningar
3 315
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 505
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 438
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Har du en åsna?
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Akvarietråden V