Bra ridkjolar

TheRedLightning

Trådstartare
Vintern närmar sig med stormsteg, var dag blir kallare och kallare.
Funderar på att den här vintern införskaffa en varm ridkjol, men vilka uppfyller egentligen det?
Vad gör en bra varm ridkjol för dig?
Vilka ridkjolar är varma både i stallet och när man rider?

Vintern närmar sig med stormsteg, var dag blir kallare och kallare.
Funderar på att den här vintern införskaffa en varm ridkjol, men vilka uppfyller egentligen det?
Vad gör en bra varm ridkjol för dig?
Vilka ridkjolar är varma både i stallet och när man rider?

Jag har en termokjol från en sportbutik som jag använder nästan dagligdags på vintern - ex till och från jobbet, hundpromenad etc. Den är lätt att ta på/av, jag behöver inte byta skor, och den värmer utmärkt!

Köpte därför också en ridkjol från *hip, som jag också är väldigt nöjd med än så länge. Den har dragkedja så det går att rida med den, och extra foder som kan användas när det blir kallare.

Är faktiskt förvånad över hur mycket de värmer. Jag har varit lite anti kjol, och tänkt att det säker drar in under kjolen, men det gör verkligen stor skillnad. Är en fryslort själv och tycker att typ allt under 10 grader är kallt. ;)

Jag har en termokjol från en sportbutik som jag använder nästan dagligdags på vintern - ex till och från jobbet, hundpromenad etc. Den är lätt att ta på/av, jag behöver inte byta skor, och den värmer utmärkt!

Köpte därför också en ridkjol från *hip, som jag också är väldigt nöjd med än så länge. Den har dragkedja så det går att rida med den, och extra foder som kan användas när det blir kallare.

Är faktiskt förvånad över hur mycket de värmer. Jag har varit lite anti kjol, och tänkt att det säker drar in under kjolen, men det gör verkligen stor skillnad. Är en fryslort själv och tycker att typ allt under 10 grader är kallt. ;)
Jag är också en fryslort, har haft termobyxor innan men upplever att jag blir så klumpig i dom, så tänkte om ridkjol kanske kunde vara ett bättre alternativ. :)
Låter positivt det jag hört hittills. :D

Har inte sett så många men testat hööks i butik o den kändes väldigt lovande! Även deras korta termochaps som nog är lättare att rida i.

Jag har sytt egna, gillar inte dragkedja. Hittade mycket inspiration från Maza Ridkjol. Är en kjol som har omlott modellen. Super smidig att rida i.
Oh, är det svårt att sy egna? Är inte jätteduktig på att sy, men...
Förresten har du bilder?

Senast ändrad:
Oh, är det svårt att sy egna? Är inte jätteduktig på att sy, men...
Förresten har du bilder?

inte svårt att sy. Har tyvärr ingen bild. Hade en idé och köpte först en billig fleece filt på Ikea som jag klippte och nålade i fram till jag blev nöjd. Sedan hade jag den som mall.

Har en regn kjol, ofodrad. Tror det är en cheval men står i att det är uhip design.
Men den är väldigt härlig :), tar bort vind och ligger fint oavsett gångart :).

Har också hööks gamla modell som har kil bak. Alldeles för lös mudd upptill och kasar upp men den är varm och go :).

Vid vardagsridning - overall
Vid Finridning - ihop
Vid skrittmys i skogen - äkta yllefilt!

Mina favoriter :D

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Fiorano
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 711
Senast: Buongusto
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
938
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp