Bra proteintillskott till fånghäst?

Nea86

Trådstartare
Hej!

Jag fick precis tillbaka analysen på vårt hösilage. Analysen var faktiskt bättre än jag vågade hoppas! Låg socker och stärkelsehalt och lagom med energi till min fånghäst. :) Dock var proteininnehållet för lågt så jag behöver komplettera med någon form av proteintillskott.

Funderade över lucern med tydligen innehåller det en del energi och då skulle det bli för mkt av den varan.
Fick tipset att använda Krafft Muskel, men det är både betpressmassa, havre (högfettshavre), kli av skalad havre, fruktos och betmelassi den?! Det låter ju inte så himla käckt för min fångis? Även om hon bara skulle behöva max 0,5 kg/dag.

Någon som har något bättre tips?! :)

Sv: Bra proteintillskott till fånghäst?

rent potatisprotein kanske?
Finns i Kvarnbyfoders sortiment för grisar, men lika användbart för hästar...

Liknande trådar

Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 039
Senast: Kodiak
·
Foder & Strö "Grannen" ska ev beställa hem en pall av detta foder,och frågade om nån var intresserad av att köpa. Min pålle har varit jättesvår att...
Svar
17
· Visningar
2 986
Senast: fleur
·
Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama