Bra padd och sadelgjord?

r_freddy

Trådstartare
Japp, nu är ny sadel inhandlad :banana: blev tillslut en Premier Ringold :love:
Min pappa gillade den så mycket så nu ska han köpa en likadan :rofl:
Men nu till allt annat som ska till en ny sadel.
jag har letat information om dessa här på forumet men inte hittat något.

Jag letar efter en sadelgjord som är lätt att rengöra, gärna att bara slänga in i tvättmaskinen:devil:
Den får inte ge skav :mad: Gärna brun.
Den enda jag hittar är Sadelgjord Professional choise SMX med avtagbart nopren. Är den bra? Skav?
Vilken är bäst den raka eller den som är bredare på mitten?

Padden får inte vara allt för tjock. Sadeln är endast 66 cm lång så det ska vara något som passar den. Lätt att rengöra vorre toppen :bump:
någon som har Padden Professionals choise Air Ride OrthoSport? Är den så mycket bättre än de vanliga Air ride all- around padden som är rundskuren?

Mycket frågor blev det :crazy:

Om ni vet något annat som skulle kunna passa. Skriv gärna om det :bow:

Sv: Bra padd och sadelgjord?

hej, vad jag har hört så skall man aldrig använda en neopren gjord, de ger skav. Och när hästen börjar bli varm på magen så skaver den och bränner. Ja skulle inte rekomendera den sadelgjorden, ja tycker att du skall statsa på en vadderad gjord.

Har använt olika gjordar, både neopren och vadderad, även textil. Alla har för mig fungerat bra UTOM när pålle var nyrakad. Då fick han skav av textil och neopren, så jag fick använda fårullsgjord.

Tycker neopren är lättare att göra rent och håller sig fräschare.

Har en sådan brun som du funderar på o den är bra, min får inte skav men har hört att vissa inte kan ha dom, men det är bra att bara skölja under kranen när man har ridit.

Liknande trådar

Western Det behöver jag. Men det finns givetvis några krav som gör det svårt för mig att beställa en på måfå (att känna på en först är bara...
2
Svar
21
· Visningar
4 246
Senast: SAVVY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar