Bra kvalité på läder?

karamelldrottningen

Trådstartare
Ska investera i nytt träns och är trött på att kvalitén är så olika fast det är samma märke. Vill ha ett i lite hårdare material och följsamt läder och som ser nytt ut länge. Priset är inte det viktigaste vill ha kvalité.

Sv: Bra kvalité på läder?

Jag har ett Globus reflexträns http://www.frtab.se/trans-globus-reflex-/158-0 som är rent otrolig kvalité, använt i 5 år och är mjukt som en barnrumpa och i tjockt läder, det ser fortfarande nytt ut även i passpoalen. Är alla Globusträns i den kvalitén kan jag bara rekommendera dom, dessutom är priserna väldigt bra.

Senast ändrad:

Jag är otroligt nöjd med mina Stübbenträns men även Cavallo och nu sist köpte jag ett Pessoa :)

Köpte ett Dyón innan Pessoatränset men det var jag inte alls nöjd med varken kvalité eller passform så det fick åka tillbaka.
Verkar vara vanligt att Dyón har knepig passform.
Har en förbygel från Dyón och prislappen motsvarar inte riktigt kalitén.

Senast ändrad:

Svarar alla:

Ja hade ett globus träns förr men det försvann. Det var rätt bra kvalité på den har jag för mig. Googlade lite på dyon och den är gjord av buffelläder. Är det så bra då?

Treadstone känns intressant. Är du väldigt nöjd med din?

Stubben var jag inne på förr att köpa men ångrade mig av nån anledning jag inte minns nu. Skiljer sig inte lädret åt på dem? Eller blandar jag ihop med nått annat märke?

Equipe har jag ingen koll på. Trodde det var ett sadelmärke bara. Hur är de som träns då?

Har mest bara billigt skräp utom ett träns som jag gillar kvalitén på och riktigt bra tyglar. Tyglarna är köpta på nån affär där de sålde bla akademisk utrustning. Hitta ett i höökskalalogen som var snyggt men tror det inte är nån vidare kvalité på den. Mina som jag har är (eller en del av dem) till och med tejpade med silvertejp :crazy:. Men måste ha bra grejer först innan jag kan rensa ut.

Jag har 3 träns för tillfället som alla håller hög kvalitet tycker jag. Kieffer-tränset har jättefint läder, men det är halvt omöjligt att få tag på Kieffer nu för tiden i Sverige. Sen har jag ett från Claridge House från Hööks som jag gillar kvaliteten på, det har varit fint i många år nu. Och slutligen har jag ett från Hubertus, men det är faktiskt det som torkar fortast, men för priset tycker jag det är bra, defintivt bättre än tex GG.

Stübben är också en favorit här!

Equipes läder är to die for :love: Min erfarenhet av Treadstone är att de töjer sig lite, annars är det mjukt och fint läder.
Ang Hööks så tycker jag att Gold Medal lever upp till sitt pris. Självklart kan de inte jämföras med tex Equipe eller OS, men prisvärt absolut. Claridge House är av betydligt sämre kvalité men tröttnar man ändå på tränset efter 2-3 år funkar de också.

Just det, Globus: De skiftar en del i kvalitén. Jag har haft två likadana träns (olika strl) och det ena var mycket mjukare och finare i lädret än det andra!

Mina två träns jag använder mest är Glengordon. Mycket prisvärda tycker jag. Annars är Dyons english collection en favorit, det är working collection som är lite sådär...

Jag har ett träns ifrån Morris & Nolan som är riktigt mjukt och fint trots många år av användning. Love it!

Equipe och antares :love: har inte ägt ngt själv men putsat många träns och gjordar.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
847
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka