Bra handskar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Minime
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 626
M

Minime

Jag hatar att rida med handskar men efter att ha brottats med lillasysters ponny i 1 timme och med hårda vävribbstyglar så var skavsåren ett faktum :crazy: Köpte ett par "dressyrhandskar" från H**ks för att de skulle få läka... bara det att nu kan jag inte vara utan!! :smirk: Måste ha dom jämnt!! :rofl:
Men köper man 23-kronors-handskarna får man den kvalitet man betalar för iaf.
Nu är jag på jakt efter ett par som håller. Men som är supertunna o inte kostar mer än vad som är rimligt. Typ runt hundringen...

Är lite sugen på ett par crouchenhandskar från h**ks, men tycker, när jag testat om i affären, att dom är lite för tjocka o klumpiga :crazy: Hur är dom efter att man använt dom ett tag? Skinn brukar ju ha en förmåga att forma sig efter kroppen bra.

Tips o råd tack! :bow:

Sv: Bra handskar?

Jag använder handskar från Equipage. De är tunna och smidiga. Håller hyfsat tycker jag, köper väl ett par om året ungefär. Och de kostar runt hundringen. Har testat lite olika varianter men de här tycker jag är bland de bättre.

Jag har ett par av skinn också. Lite tjockare skinn. Och de är ju bra på alla sätt och vis men sömmarna blir ju lite tjockare och jag tycker att det skaver.

Roeckl! :love:
Helt klart dom bästa handskarna som finns. Har aldrig haft ett par med bättre grepp!
Dom kostar ju därefter (300-650kr beroende på modell) men då får man valuta för pengarna ;)

Har förresten den "vanligaste" modellen, "Vesta", som kostar 300kr.
R3301S.jpg

Vet inte direkt märken men på E*O brukardet finns diverse tunna skinnhandskar som ligger runt hundralappen i inköp. Tycker att vanliga handskar helt i skinn är mycket bekvämare än crouchehandskar, dessutom snyggare. ;)

Fast helt klart är att min bästa investering i handskväg är roeckl light grip :love: Men de kostar ju lite mer...Helt klart värda varenda krona.

Säger som Farouk!
Bättre handskar än Roeckl finns inte!!:love:

Hade förresten ett par av just H**ks crouchenhandskar för nått år sedan, men de lossnade i fästena dirket..:O Har för mig att Mountain Horse har ett par handskar i samma modell, fast bättre kvalité. Min kompis sådanna höll bra länge... men som sagt, inte mina...

Senast ändrad:

Minime skrev:
Jag hatar att rida med handskar men efter att ha brottats med lillasysters ponny i 1 timme och med hårda vävribbstyglar så var skavsåren ett faktum :crazy: Köpte ett par "dressyrhandskar" från H**ks för att de skulle få läka... bara det att nu kan jag inte vara utan!! :smirk: Måste ha dom jämnt!! :rofl:
Men köper man 23-kronors-handskarna får man den kvalitet man betalar för iaf.
Nu är jag på jakt efter ett par som håller. Men som är supertunna o inte kostar mer än vad som är rimligt. Typ runt hundringen...

Är lite sugen på ett par crouchenhandskar från h**ks, men tycker, när jag testat om i affären, att dom är lite för tjocka o klumpiga :crazy: Hur är dom efter att man använt dom ett tag? Skinn brukar ju ha en förmåga att forma sig efter kroppen bra.

Tips o råd tack! :bow:

Jag har ett par sådana.... tycker de ehelt underbart sköna efter att men använt de 2-3 ggr..... har haft mina sedan i våras å de e de skönaste handskar jag haft... till ett vettigt pris dessutom....

Roeckl helt klart! Men det kostar jue lite mer än hundringen!

Har annars ett par jackson som jag tycker om som inte var allt för dyra, typ 125:- eller ngt. sådant på granngården. Tyvärr har de börjat trilla i bitar nu, men de är säkert minst två år gammla.

Men vill du ha ett par tunna sköna handskar med bra grepp så satsa på ett par Roeckl, håller tio ggr. längre än alla andra handskar.

Lycka till med letandet!

Svar till alla då...
Tack för svaren :bow:

Vars kan man få tag på dessa fantastiska Roeckl-handskar då? ;) Postorder eller finns dom i välsorterade ridsportsbutiker?? :angel: Vill ju gäna prova o känna lite på dom innan!

Vill ha dom åtsittande eftersom jag tappar mkt av känslan i händerna annars tycker jag. Blir nästan låst i händerna :crazy: klumpig är nog rätta ordet! Och då tycker hästen att: "Kan inte du vra mjuk i handen tänke jag banneej inte vara mjuk i munnen heller!" Åsså blir det bara brottning av alltihopa...mindre skoj.

Dom sitter åt lite extra, japp :)
Finns i nästan alla "välsorterade" butiker ;)

Jag har lite allt möjligt jag och de bästa jag har nu är från Equipage.

Men så fort som jag får tag i Skara så blir det två par nya JW handskar! :D

För det första är såna tyglar helt obrukbara, man får ingen mjuk kontakt med hästen mun och dom gör ont att hålla i. Fattar inte varför alla träns ska komma med såna tyglar, även dyra träns som tex Kieffer!

Så byt tyglar..

Jag tycker at Roeckl har väldigt sköna handskar! Har även läderhandskar från JW men dom har börjat gå sönder.

jag har golfvantar jag. kostar iofs mer men håller ganska bra och är URSKÖNA.. speciellt de vinterfodrade.. *mysa*

Är inte mina favoriter heller men det är lillasysters ponny o hennes tyglar så hon gör som hon vill. Sen finns det faktikst bra vävribb oxå...beror ju på vad man är har för krav o nivå på sin ridning ;)

Roeckl! :love: Har billigaste modellen, ca 300 kr, tunna och underbara!

Hade crouche (stavas?) handskar innan och de var helt okej, men inget kan mäta sig med Roeckl! ;)

Under den varma årstiden använder jag ett par tunna tunna skinnhandskar från Ullared....19.95 kostar dom.

Använde mina VARJE dag juli-nov både att rida o mocka i... HÅLLER ÄN!!! Har köpt på mig ett lager på 5 par =100:-:D :) Har nog handskar så jag klarar mig i flera år nu...:) :) :bow: :bow:

Mvh

/Lena

Glömde berätta att det står 2-sort på dom... Undrar hur länge 1-sort håller i så fall...:confused: :rofl: :rofl: :rofl:

Som jag skrev, Läderhandskar....

Dom är ljusbruna med broderad JW signatur, kostade ca 700 för några år sen..

En JW produkt du inte känner till kanske? ;)

Jojo, vet precis vilka du menar. Men det är det att de har två olika par läderhandskar nu! ;)

Liknande trådar

C
Utrustning vi ska köpa nya boots till min häst nu, för att han hade gummiboots innan o dom snurra uta hel*ete så han fick brännsår o shit.:( så nu...
Svar
16
· Visningar
960
Senast: crocket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Stora canvasburar
  • Kattbilder #10