P
Piccoliiina
Hoppas inte det redan finns en sådan här tråd nu, men jag provar så får vi se!:smirk:
Min häst har verkligen dåliga hovar, och har haft det sedan i sommras, då det var kokhet för det mesta hela tiden (I skåne då, kanske överallt?)
Hans hovar är ganska spruckan.. eller ja.. mycket spruckna, och hovslagaren har problem med att sätta dit sömmarna.
Och tappar skor gör han lika ofta som solen går upp! (Ok, överdrivet, men ändå! )
Kanske ja.. vad ska jag säga, 1 gång i månaden, hela tiden ungefär?
Jag har försökt med olivolja, (hovslagarens högst rankade förslag) Även med att fukta dom, men inget hjälpte.
Så nu undrar jag om ni vet något bra foder man kan ge?
Som är bra för hovarna då
Dom behöver mjukas upp.
Kanterna längst ner, eller förästen, vilka kanter? Dom är verkligen väldigt spruckna som sagt.
Någon som har några bra tips?
Just nu får han bara havre, mineraler och vitaminer. Och morötter såklart!
/Picco
Min häst har verkligen dåliga hovar, och har haft det sedan i sommras, då det var kokhet för det mesta hela tiden (I skåne då, kanske överallt?)
Hans hovar är ganska spruckan.. eller ja.. mycket spruckna, och hovslagaren har problem med att sätta dit sömmarna.
Och tappar skor gör han lika ofta som solen går upp! (Ok, överdrivet, men ändå! )
Kanske ja.. vad ska jag säga, 1 gång i månaden, hela tiden ungefär?
Jag har försökt med olivolja, (hovslagarens högst rankade förslag) Även med att fukta dom, men inget hjälpte.
Så nu undrar jag om ni vet något bra foder man kan ge?
Som är bra för hovarna då
Dom behöver mjukas upp.
Kanterna längst ner, eller förästen, vilka kanter? Dom är verkligen väldigt spruckna som sagt.
Någon som har några bra tips?
Just nu får han bara havre, mineraler och vitaminer. Och morötter såklart!
/Picco