P

Pacific

Jag skulle behvöa tips på riktigt BRA boots. Har boots bak på vår kallblodstravare men hittar inga som håller bra.

Har provat
Hööks equi-guard dom höll rätt bra men dålig passform och snurrade mkt.

Eskadron dålig kvalitet, gick sönder fort efter 2 månader var dom bara att slänga.

Gummiboots, tycker dom håller dåligt där kardborren är fäst i gummit.

Har även haft Globus boots till andra hästen i transporten men tycker själva konstlädret verkar hålla dåligt.. Kanske värda att prova igen?

Vad har ni för boots till era hästar under ridning som håller bra? Gör inget om dom kostar lite i inköp så länge man kan ha dom länge istället för att köpa nya hela tiden.

Sv: Bra boots

jag har gummiboots o det funkar bra på min kallblodstravare. har du testat sådana som ska vara ovridningsbara? (finns bla på horze)

Alltså - i längden finns det inga boots som håller..... :smirk:

Min häst har boots i hagen så jag har förbrukat en del uppsättningar.... :p

Dom som håller bäst är Proffesional's Choice men även dom går sönder efter ett tag (kardborren slits ut).. Men om du bara ska rida med dom så lär dom ju hålla bättre, och dom trampas garanterat inte sönder. Men dom kostar typ 600kr/paret. Jag sydde fast kardborren på den som var sönder och nu har jag dom vid ridning och transport.

Jag använde Globus eller Event konstläderboots i hagen numera. Håller ganska bra och dom är såpass billiga att man har råd att köpa nya.

Event, Globus neopren och vanliga gummiboots är det som använd hos mig. :)
Event bootsen har karlledsplupp och dom sitter kalas på plats. har dom mest när jag hoppar. Globus, tycker jag fungerar bra, kan tvättas i princip hur många gånger som helst utan att det händer något med dom, mer än att dom bli rena. ;). Bra på vintern för broddarna. Gummibootsen har min på sig i hagen, Gekås egna. Har haft dom varje dag sen i början på augusti och dom håller än. Kan tillägga att hagen är rejält kuperad, stockar och stenar, skog osv...

Tack för alla tips:bow:

Var köper man Events boots och vad kostar dom?
Globus kostar ju bara 99 kronor paret så dom är ju billiga iaf.

Centaur: Var säljs Proffesional's Choice, är dem värda priset om man endast har dom till ridning? 600 kr är ju itne mkt pengar för ett par boots om man kan ha dom ett tag.

Horze har ett par för 69 kr, medryttarhästen har sånna, fast de är inte använda än, så jag vet inte hur de är. :D
Klämde på dem i butiken igår, verkar helt okej för priset!

De enda som håller för min häst (och så när de väl går sönder så är de billiga att ersätta) är Globus och Events konstläderboots.

dom är kassa. :p hela bootsen rivs sönder om hästen trampa sig, så det är inget för hästar som verkligen behöver boots... dessutom vränger dom sig så dom står upp och ner?? :crazy:

Pacific; dom finns lite överallt, kolla i westernaffärer. Jag tycker dom är prisvärda som ridboots, pajjar kardborren så kostar det inte mkt att sy på ny..

Jag har vartefter bootsen gått sönder bytt ut dom mot dessa 2 modeller från H***s...

1906037.jpg

Dessa par är runt 3 år gamla !!!

8120179.jpg

Har eskadronboots i olika modeller, och de håller väldigt bra till min bootsmarodör.
Hon har strimlat alla andra jag provat, men inte dessa.

Hippson har event boots. Kostar 229:- dock osäker på om det är modellen jag har med karledsplupp. Mina köpte jag i min lokala butik.
Har för mig att Granngården har med, men inte riktigt säker.

Tack för alla tips:bow:

Var köper man Events boots och vad kostar dom?
Globus kostar ju bara 99 kronor paret så dom är ju billiga iaf.

Centaur: Var säljs Proffesional's Choice, är dem värda priset om man endast har dom till ridning? 600 kr är ju itne mkt pengar för ett par boots om man kan ha dom ett tag.

PC finns i en modell som knäpps på framsidan av hoven, med en rejäl kloss som ligger i karlederna. De kostar under 400. De vettigaste bootsen jag vet. Ligger still, skaver inte alls, håller för användning i hage o ridning hur länge som helst. Köpte ett par så fort jag såg dem i Kungsbacka.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
910
Senast: Ajda
·
Utrustning Någon som har tips på ventilerande benskydd med bra passform som inte kasar/snurrar? Gärna ganska "rejäla" alt. med skena så att de...
Svar
7
· Visningar
1 793
Senast: zarmino
·
Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: LuckyMe
·
Utrustning Jag har köpt två par nya boots nu på ett halvår. Då horseguards som i princip gått sönder första gången jag använt dem. Först hade...
Svar
6
· Visningar
999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka