Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kaawaaii

Hejsan!
Jag har 2 hästar och hittar inte riktigt bra bett till dem. Ena hästen e en arab på 21 år, han gillar att "skena" på ängar :P nejmen, han är väldigt pigg och jag brukar galoppera av honom så all hans överskottsenergi försvinner, men problemet är det att han har ganska känslig mun (detta gäller i all ridning) och jag har vanligt 2delat för det trivs han bäst med. Men när jag galopperar och så, så blir han stark och jag måste dra han i munnen vilket han inte gillar så han kör upp huvet! Har ni något tips på bra bett, tänkte köpa ett pessoa-bett men ville höra vad ni andra tyckte först!!!

Sedan har jag ett varmblod under utbildning och har ett speciellt bett till de som funkar jättebra, jag försöker variera lite bett på honom så han ska vänja sej vid vanligt 2-3 delat. Men när han slutar på "utbildningsbettet" (kmr inte ihåg va de heter) så undrar jag också om ni har något tips på andra bett!

Sv: Bra bett!

du vet hur ett gag-bett ser ut? ungefär så, fast nästan som en "stång" i mitten. jättesvårt att förklara

Hejsan!
Jag har 2 hästar och hittar inte riktigt bra bett till dem. Ena hästen e en arab på 21 år, han gillar att "skena" på ängar :P nejmen, han är väldigt pigg och jag brukar galoppera av honom så all hans överskottsenergi försvinner, men problemet är det att han har ganska känslig mun (detta gäller i all ridning) och jag har vanligt 2delat för det trivs han bäst med. Men när jag galopperar och så, så blir han stark och jag måste dra han i munnen vilket han inte gillar så han kör upp huvet! Har ni något tips på bra bett, tänkte köpa ett pessoa-bett men ville höra vad ni andra tyckte först!!!

Sedan har jag ett varmblod under utbildning och har ett speciellt bett till de som funkar jättebra, jag försöker variera lite bett på honom så han ska vänja sej vid vanligt 2-3 delat. Men när han slutar på "utbildningsbettet" (kmr inte ihåg va de heter) så undrar jag också om ni har något tips på andra bett!

Du kan ju prova hackamore =)

Hm okej. Vad är det meningen att det ska fylla för funktion?

Jag är ju en sån som förespråkar enkla bett, så jag säger rakt, tvådelat eller tredelat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar