En av mina (två) hästar har fått en hovböld som hovslagaren varit här och åtgärdat ikväll. Hon är gipsad och ordinerad boxvila i tre dagar till att börja med, mest med tanke på det minst sagt blöta och leriga underlaget utomhus. Jag har haft turen i mitt relativt sett korta hästägarliv att slippa tänka på det här med boxvila tidigare men någon gång ska väl vara den första. Nu till mina frågor: Hur brukar era hästar reagera vid boxvila? Lugnt acceptera? Stöka? Uttråkade? Hur hanterar ni det i så fall?
Hur skulle ni gjort med kompisen (finns alltså bara dessa två hästar här)? Släppt ut henne själv? (De är ganska beroende av varandra.) Lika länge som vanligt? Några timmar då och då? Låtit henne vara inne ganska mycket men försökt att rida lite oftare och längre än vanligt? Annat?
Tacksam för lite tips för att få så nöjda hästar som det nu går i den här situationen!
Hur skulle ni gjort med kompisen (finns alltså bara dessa två hästar här)? Släppt ut henne själv? (De är ganska beroende av varandra.) Lika länge som vanligt? Några timmar då och då? Låtit henne vara inne ganska mycket men försökt att rida lite oftare och längre än vanligt? Annat?
Tacksam för lite tips för att få så nöjda hästar som det nu går i den här situationen!